livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 februari 2018

Av Mimmi - 7 februari 2018 19:55


Mjau, nu har pengarna börjar rulla in.
Det är bra, då kan Wimsa få de imorgon, hoppas jag.
Och så håller vi väl alla tummar och tassar att veterinärbesöket imorgon går bra!
Förresten glömde jag ju bort att lägga till Ullas gåva till summan igår.
Så det blir faktiskt 100 kronor mer!
Jag känner mig så tacksam idag.
Jag har fått post av en kattkompis med en massa smycken och annat smått och gott för kommende auktioner.
Och idag, efter att Matte hade varit hos tandläkaren, så åkte hon till centralen där hon mötte upp tjejen som hon ville köpa en matleksak av.
Den affären hade hon kirrat tidigt igår morse på Facebook!
Och vet ni vad?
Matte fick inte bara matleksaken utan även en kattunnel och en fin katt i trä.
Allt i en fin, stadig tygkasse.
För en liten slant bara.
Tänk så fina människor det finns!
Jag är så glad när Matte hittar eller får saker till auktionslådan.
Mjau så tacksam jag är!
Då kan jag vila lugnt och trygg och vet att jag kan hjälpa många fler behövande katter.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards