livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 februari 2018

Av Mimmi - 6 februari 2018 21:05


Hurra för mig på min födelsedag!
Och ännu mer HURRA för katten Wimsa!!!
Det blev en riktigt bra slant med hjälp av er alla.
Jag vill säga grattis till katterna Smiley, Nisse, Cornelia, Nallis och Tommi.
Till hönan Agda.
Och till tvåbeningarna Anna, Björn, Åsa och Benny.
2745 kronor blir det till Wimsas vård.
Ni som har varit med förr vet ju hur det fungerar med betalningen.
Och era adresser har jag sparat.
Ni som är med för första gången kan ta kontakt med Matte här i kommentarsfältet eller via Facebook och messenger.
Vinsterna skickas när pengarna kommer in och i mån av Mattes ork.
Men senast i slutet av veckan.
Här har ni det slutgiltiga resultat :
1) 100 kr, Björn
2) 100 kr, Björn
3) 200 kr, Smiley
4) 200 kr, Anna
5) 100 kr, Saga
6) 300 kr, Nisse
7) 300 kr, Cornelia
8) 125 kr, Nallis
9) 110 kr, Åsa
10) 100 kr, Tommi
11) 100 kr, Benny
12) 300 kr, Smiley
13) 210 kr, Åsa
14) 500 kr, Agda
Tack för den här gången!
Om ca en månad blir det en ny auktion.
Hoppas ni vill följa min blogg och även vara med på nästa auktion.
Och så måste jag berätta att jag älskar detta sms.
Matte ringde ju till Agria för två år sedan och sa att den här dagen ska vara min födelsedag - eftersom ingen vet när jag föddes.
Och själva adoptionsdagen är faktiskt den perfekta födelsedagen.
Jag har fått ett hem.
Och jag har fått en födelsedag.
Jag är en mycket lycklig katt!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards