livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 februari 2018

Av Mimmi - 4 februari 2018 20:31


Ni som har ansiksboken kanske redan har sett att att Matte har varit otrogen igen!
Man kan då verkligen inte släppa henne hemifrån...
Tur att hon för det mesta är hemma hos mig bara.
Katten hon var otrogen med var Rex Creolo, en snygg vit gammal herre på 18 år, en Cornish Rex som blev räddad från ett vanvårdsärende.
Nu dirigerar han hela huset.
Själv dirigerar jag med auktionen.
Här kommer en uppdatering av alla bud.
De flesta bud ligger under det länkade blogginlägget "Auktion".
Och ni vet väl att det finns ett extra inlägg som är offentlig på Mattes tidslinje?
När man klickar på en bild så kan man se det aktuella budet under bilden som kommentar.
Om det är Matte som har skrivit kommentaren så betyder det att budet har kommit in via bloggen.
Så här ser det ut just nu :
1) 100 kr, Björn
2) 100 kr, Björn
3) 200 kr, Smiley
4) 200 kr, Anna
5) 100 kr, Saga
6) 100 kr, Benny
7) 200 kr, Sven
8) 100 kr, Tommi
9) 100 kr, Agneta
10) 100 kr, Tommi
11) 100 kr, Benny
12) 300 kr, Smiley
13) 200 kr, Charlotta
14) 500 kr, Agda
Inte illa, eller hur?
Men det går förstås att bjuda över!
Det är ju det som är så bra med en auktion.
Sju bud har redan blivit överbjuden!
Bara två dagar kvar.
Det fixar ni, eller hur?
Förutom sista budet av hönan Agda - den vågar sig nog ingen på...
Här får ni titta på fina Rex Creolo!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards