livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 januari 2018

Av Mimmi - 13 januari 2018 18:45


Med anledning av gårdagens öppnande av årets Vårsalong på Liljevalchs tänkte även jag bjuda på lite konst idag här på bloggen.


 

Första tavlan bjuder en stegring från mjuk till färgstark i tre enkla steg.

Jag har även fångad olika material och strukturer i bilden.


Och kan ni ana er till den inneslutna spänningen i tavla två?

Bollen som gjorde en framstöd som inte föll i god jord hos den av förargelse rodnande musen...

         


För även om det är Matte som har studerat konst så är det ändå jag som står för konstverken här hemma.

Min bästa gren är ju stilleben och färgkombinationer.


Titta bara på den här fina familjesammankomsten - full av kärlek och harmoni.


 

Mitt första verk som jag tänkte dela med er blev dessvärre censurerat av Matte.

Hon påstår att en hög med kattgräs som har kräkts upp på en blå matta i en fin liten hög kanske inte är lämpad för känsliga läsare...

Resten blev dock godkänt och nu funderar jag på att ansöka till nästa års Vårsalong.

Kattkonst.

Det har de väl inte haft tidigare?

Då är det så dags.

Stockholms konstscen - here I come!

Mimmis artwork.

Snart i en galleri nära dig!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards