livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 januari 2018

Hud

Av Mimmi - 8 januari 2018 19:43


Jag har varit alltid mycket skeptisk till bar hud.
Har undvikit Matte demonstrativt om hon så bara hade ärmarna uppkavlade.
Men idag var jag mycket gossjuk.
Efter en lång gosestund gick Matte och tog av sig tröjan för att tvätta sig lite.
Hon hade bara ett linne på överkroppen.
Men jag ville ha mera gos.
Så jag strök mig mot Mattes bara armar!
Och det gick alldeles utmärkt.
Det var inte alls så farligt som jag hade trott.
Där ser man...
Men jag vill dock jama att trots alla framsteg är jag ändå mycket på min vakt.
Och visst kan jag backa helt plötsligt och titta på Matte som om hon var jättefarligt.
Jag har mina instinkter och mitt inlärda beteende i ryggmärgen.
Och de kan slå till när som helst.
Det tar tid att byta ut beteendemönster.
Men det gör inget, säger Matte.
Vi har gott om tid.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards