livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Mimmi - 5 januari 2018 22:33


Ibland är livet lite skevt.
I de små detaljerna eller i större sammanhang.
Matte kan se lite skevt ut när hon besväras av värk som värktabletterna inte rår på till exempel.
Då brukar jag titta konstigt på henne.
Så nu tog hon ett skevt foto på mig från soffan.
Där ser jag att som en av de pepparkaks-katter som hon bakade innan jul.
Det var inte så sjysst.
Jag är en mycket vacker katt!
Det skeva finns snarare inom mig i mitt psyke än på utsidan.
Men i en konstig ställning från fel vinkel så ser det ut som om tre av mina ben har gått av på mitten...
Imorse höll jag faktiskt på att bli av med ett ben.
(Tyst, Matte, jag överdriver inte!)
Okej då, en tass.
När Matte serverar riktigt god frukost så kan jag hålla mig framme nu och även stryka mig mot Mattes ben.
Ja, eller snarare kunde.
Nu håller jag avstånd igen.
För Matte såg sig inte för och var på väg att trampa på min tass!
Kan ni tänka er?
Vilken KATTastrof!!!
Jag har ju alltid vetat att hon är farligt.
Det är bara ingen som tror mig...
*surar lite*

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards