livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Mimmi - 2 januari 2018 18:39


Matte försov sig idag med flera timmar.
Hon vaknade inte förrän vid lunchtid.
Skyllde på att hon är sjuk.
Så hon tänker inte göra något alls på några dagar.
Inte fixa den där nya sladden till teven till exempel, som eventuellt kan generera tevetittandet igen.
Men bara eventuellt.
Jag tycker det går lika bra att sova som att titta på teve.
Men jag hade ett stort gosbehov när Matte tillfälligt tog sig ur sängen.
Jag gosade i 20 minuter med Matte.
Det var trevligt!
Tänk att jag nu har gosat en hel månad med Matte...
Och vi älskar det båda två.
Ikväll åt Matte några ostbollar.
Jag vädrade i luften och till slut fick jag en ostboll.
Den passade mig inte i smaken.
Men så kom jag på att den gick alldeles utmärkt att leka med!
Så jag dribblade ostboll genom rummet.
Skojigt!
Tills Matte reste på sig och lyckades trampa rakt på bollen.
Kras - och så var det bara smulor kvar...
Klant-Matte!!!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards