livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2017

Av Mimmi - 14 november 2017 19:30


Matte blir smått galen i alla julpaket.

Hon plockar ihop saker och hennes ögon glittrar.

Det blir bara fler och fler paket.

Jag kliar mig bakom örat och försöker påminna henne om att det kommer bli fler auktioner i framtiden...

Men just nu har vi en hel del fina saker och flera är på ingång.

Och ni ska inte tro att det bara är Matte som har bidragit.

Jag fick ju som sagt ett paket från Anna och katterna och idag fick jag även ett bidrag från Agneta.

Dessutom kom det ett brev med fina julkort som Matte har köpt som ser handgjorda ut, fast de är tryckta.

Så då blir det även ett julkort i varje paket, det har vi precis bestämt!


Och här kommer paket 2:

Fina saker till både katten och personalen.

 

En mycket fin pennfodral/sminkväska med Rosina Wachtmeister design.

En liten metallask med motiv av Rosina Wachtmeister.

En bedårande liten filt till pälsklingen med tassmönster.

Har ni börjat dregla än?


 

En extremt charmerande disktrasa.

En reflex i form av en egyptisk katt.

Sockor med en promenerande katt bland blommor.

Och naturligtvis en myntakudde och ett paket med katnip-drops!

Katter vill också ha julklappar.

Just saying...


 

Dessutom ett fint julkort som man kan skicka själv - eller behålla!


 

Utropspris 200 kronor.


Dessutom en rättelse till paket 1:

Även detta följer med i paket 1!


 

Tycker ni att det har börjat bra?

Lägg ett bud!

Eller vänta lite.

Det kommer mer...


Av Mimmi - 13 november 2017 21:00


Då så.

Då startar vi äntligen!

Det blir ett antal julpaket den här veckan.

Vinstsumman kommer att gå till Södertälje katthem!

Slutdatum blir på söndag 26/11.

Så ni hinner se alla paket innan ni budar.

Men självklart får man buda ändå precis när man vill.

När man känner - det där paketet måste jag bara ha!


Här kommer paket 1.


 

Ett njutningspaket.

Två stora muggar till kaffe eller te från det fina märket Gabriel Keramik med blå katt på.

En liten kanna till mjölk eller grädde från Gabriel Keramik med svart katt.

Alla tre är begagnade men i fint skick!

Ljust beige på utsidan, vit på insidan.

Sprillans ny choklad och juleskum!

Plus ett paket te, som Matte glömde när hon fotade...

Och nu kan hon inte fixa det eftersom jag dribblar boll i hela lägenheten.

Då kan hon ju inte störa mig!


 

Det här är paketet till dig som vill krypa upp i soffan i trevlig tvåsamhet och njuta av en varm dryck med lite gott till.

Eller till någon annan du känner som skulle behöva just det.

Katter, koppar och choklad - vad mer kan man önska sig?

(Jo, jag vet att Matte är lite partisk där...)

Utropspris är 200 kronor.

Mjau!


Uppdatering:
Även detta följer med i paket 1:


 


Av Mimmi - 12 november 2017 21:25


Mjau, jag är lite tyst just nu för att jag hjälper Matte med att välja saker till de olika julpaketen som jag ska auktionera ut snart.
Det är mycket jobb eftersom varje paket ska innehålla flera saker som helst ska passa ihop.
Lite tema-paket?
Matte och jag funderar mycket just nu.
Det ska vara sådant som ni gillar och vill ha.
Eller vilja ge bort i julklapp.
Eller behålla en del och ge bort en del.
Så ni förstår att vi är mycket upptagna just nu.
Dessutom ska det läggas ut saker på Tradera för att generera pengar till auktioner.
Vilket i sin tur betyder att hålla koll på betalningar och packa och skicka varor till olika personer.
Ja, jag antar att ni förstår?
Idag kom Matte på en bra idé i alla fall.
Vi kommer att lägga upp ett paket per dag bara.
Och kanske inte ens varje dag.
Då blir det inte lika stressigt.
Och så tar vi en längre tid som man kan buda på.
Vad tror ni om det?

Av Mimmi - 11 november 2017 07:58


Matte vaknade alldeles för tidigt idag.
Inte mig emot.
Det är en ovanlig lyx att få blötmat serverad klockan 5 på morgonen.
För att pigga upp henne lite extra hade jag dessutom lagt en boll i hallen som Matte naturligtvis snubblade över i halvdunklet.
Hon bläddrade lite i tidningen och sedan gick hon och la sig igen.
Kunde inte somna om.
Slösurfade på telefonen.
Jag väntade tålmodig.
Klockan 7 gick hon upp en gång till.
Och snubblade över den hårda musen som jag hade smusslat till hallen under tiden...
Jag skrattade så gott bakom tassen!
Sen propsade jag på att gå ut.
Det hade nämligen slutat regna.
Tog en sväng på balkongen.
Kom inrusandes i full fart efter fem minuter med fyra mycket blöta tassar.
Matte stängde balkongdörren.
Vi lekte lite.
Nu gick Matte tillbaka till sängen.
Jag protesterade högt ifrån vardagsrummet.
Nu kommer hon väl att sova hela förmiddagen.
Suck.
Tråkigt.
Men det ger mig tid att fundera ut vad jag ska placera härnäst i hallen.
Något nytt som Matte kan snubbla på när hon väl går upp igen!
Hihi...
Bushumör.

Av Mimmi - 10 november 2017 21:06


Jag är en periodare som gör saker ett tag för att sedan testa något nytt.
Just nu sover jag inte lika mycket i sängen hos Matte.
(Fast i skrivande stund ligger vi faktiskt här tillsammans.)
Istället håller jag på att testa soffan och hur mycket jag vågar där.
Man kan inte ha för många bollar i luften!
Det tar på krafterna att göra nya saker.
Dessutom så har jag börjat med en ny vana på morgonen.
När Matte gått upp och fixat min frukost och öppnat balkongdörren så går hon oftast ner på huk för att se om jag vill leka med henne.
Då kommer jag nära och nästan-nosar henne i ansiktet.
Det gillar hon!
Kan ni tänka er?
Mjau.
Trevlig helg!

Av Mimmi - 9 november 2017 13:59


Matte håller på och försöka lura mig!
Som om jag skulle gå på det...
Jag har ju mina mjuka sticks som jag äter ur handen varje kväll.
Men så finns det även mina älskade tonfiskbitar.
Bara frystorkad tonfisk.
De är speciella!
Men nu har Matte fått för sig att med dessa räcker det inte att ta ur handen.
Utan hon försöker att locka upp mig på soffan!
I början låg de hyfsat nära kanten så att man kunde få tag i dem med tassarna genom att ställa sig på bakbenen.
Men nu har de sakta men säkert vandrat inåt soffan. Jag måste hoppa upp på soffan, plocka upp dem med tänderna och hoppa ner igen för att äta i lugn och ro.
Dessa krav alltså!
Matte säger att det är sånt som händer när man står nedanför soffan och tiggar godis halva kvällen.
Förstår mig rätt.
Jag gillar soffan absolut.
Den är mysig och det brukar finnas en mjuk filt som luktar Matte.
Men när Matte själv är på soffan så så blir det ju lite trångt!
Matte verkar gilla när det är trångt.
Men det gör inte jag.
Så därför försöker hon lurar mig med godis.
Jag vet precis vad hon håller på med.
Men ibland är jag lite svag och väldigt sugen.
Då låter jag mig luras.
Men bara ibland...

Av Mimmi - 8 november 2017 21:35


Så här i spöktider så vill jag förstås skrämma lite också.
Till exempel för två år sedan - då hade jag ännu inte fått någon fönstersäng!
Visst får man kalla kårar av den tanken?
Jag skulle aldrig mer kunna klara mig utan den.
Men då var jag tvungen att stå på bakbenen och sträcka på mig för att titta ut!
Matte tog en bild av mig då.
Och precis i det ögonblicket tittade spök-katten in!
Titta själv hur läskigt det såg ut...

Av Mimmi - 7 november 2017 21:16


Idag har jag softat.
Hela eftermiddagen faktiskt.
För Matte försvann till en vän i flera timmar.
Där låg hon i vännens soffa istället för här hemma.
Drack vännens te istället för sitt eget.
Och pratade med vännen istället för med mig!
Ja, ni fattar.
Sedan fick hon mat också.
Så hon kunde kollapsa direkt i soffan när hon kom hem.
Tills hon kom på att hon hade glömt att köpa toapapper.
Då stönade hon som om hon hade väldigt ont.
Tsssss...
Hon får väl låna min låda, kanske.
I alla fall blev jag mycket glad när Matte kom hem!
Jag körde världens stretching i hallen och klöste sedan ordentligt på mattan.
För jag hade verkligen saknat henne.
Saknat henne i sängen på eftermiddagen när vi tupplurar tillsammans.
Fast det skulle jag förstås aldrig medge...
Så jag skyller på att blötmaten var slut.
Försenad servering av middagen.
Ajabaja, Matte, inte acceptabelt!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards