livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 30 oktober 2017

Av Mimmi - 30 oktober 2017 19:59


Jaha, här kommer jag med sanningen.
En lite tråkig sanning tyvärr.
Det kommer inte bli några julkort i år som det ser ut.
Viljan finns, men orken räcker inte till.
Så kan det går ibland.
Rätt vad det är så har man en kronisk sjuk Matte.
Eller nja, det kom inte plötsligt, det har varit på gång länge.
Men det är ju inte kul att inse allt man skulle vilja göra men inte orkar, säger Matte.
Jag har inte så mycket att säga om det.
För jag gillar att Matte är hemma hos mig!
Även om hon tillbringar mycket tid i sängen.
Det är mest Matte som blir ledsen när hon inte orkar med saker och ting.
Så - inga julkort i år.
Kanske nästa år?
MEN det blir en julklappsauktion i slutet av november!
Med massor med fina, kattiga saker.
Det kommer finnas allt du önskar dig själv och även allt som du vill ge bort i julklapp!
Glöm inte det.
Handlar inte dina julklappar för tidigt, vänta på min auktion.
Något som Matte fortfarande kan är att störa mig.
Här ligger jag och kvällsvilar mig omgiven av några bollar och muslingar.
Så mysigt...
Och då kommer Matte och blixtrar på mig!
Oförskämt är bara förnamnet.
Den förmågan hade hon gärna kunnat bli av med, om ni frågar mig...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards