livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 oktober 2017

Av Mimmi - 20 oktober 2017 22:04


Nu är det slutspurt på auktionen!
Är ni med?
Vi har fått några finfina bud.
Och jag jamar som Tommi - tänk om ni alla skulle höja era bud bara lite till!
För det går alldeles utmärkt att höja sitt eget bud i dessa auktioner, bra vad?
Imorgon kväll efter klockan 18 kommer jag att presentera vinnarna.
Det vill säga - om jag inte råkar sova just då...
Eller jagar en boll.
Eller något annat trevligt.
Men jag ska försöka hålla mig till tiden.
Man har ju vissa åtaganden som bloggkatt.
Även om man är skyggis.
I morse ville Matte inte öppna balkongdörren, hon sa att det var så kallt ute.
Men då vägrade jag att leka och satte mig nära dörren och tittade upp på den.
Jag sa inte ett ljud men Matte insåg att det var kört.
Det var bara att öppna dörren.
Det är ju ändå jag som bestämmer!
Tyst men tassfast...
Och på eftermiddagen var det soligt så då låg jag i min koja ute och spanade på fjäderkotletter.
Alltid lika trevligt!

En sista uppdatering:
1) 300 kr, Tommi
2) 300 kr, Tommi
3) 200 kr, Sven
4) 150 kr, Natti
5) 250 kr, Smiley
6) 250 kr, Smiley
7) 300 kr +frakt, Dorota
8) 200 kr, Hanna
9) 200 kr, Sven
10) 150 kr, Karina
11) 220 kr, Florence
12) 250 kr, Madeleine
Det ser lovande ut, tycker jag!
Men kan det bli bättre?
Överraska mig, är ni snälla.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards