livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2017

Facebook

Av Mimmi - 19 oktober 2017 21:12


Matte och jag har precis sovit två timmar tillsammans i sängen.
Så ja, jag har faktiskt förlåtit henne redan.
Jag hade tänkt att vara sur lite längre men det är ju ändå rätt trevligt att leka och sova tillsammans.
Så jag har gett med mig - för den här gången!
Men Matte är ju ganska så hopplöst!
Visserligen hjälper hon mig med att uppdatera alla bud här på bloggen, men vanligtvis brukar hon även uppdatera själva Facebookinlägget dagligen med bud från bloggen.
Det har hon helt glömt bort!
Så det blir straffarbete för henne ikväll...

Och så här ser det ut just nu.
Som katten Tommi konstaterade idag - man måste komma ihåg att alla pengar går till att hjälpa hemlösa katter, och vi vet ju alla att veterinärkostnader kan vara mycket dyra, speciellt om man har varit hemlös!
Så Tommi har tagit krafttag idag.
Och jag hoppas att ni andra hänger på!
Det är mindre än två dygn kvar nu.
Kom ihåg att det här inte handlar om att göra ett fynd.
Det handlar om pengar till mycket behövande katter och samtidigt får något fint på köpet!

1) 250 kr, Tommi
2) 250 kr, Tommi
3) 200 kr, katten Sven
4) 150 kr, Natti
5) 150 kr, Smiley
6) 150 kr, Smiley
7) 300 kr och porto, Dorota
8) 200 kr, Hanna
9) 150 kr, katten Sven
10) 150 kr, Karina
11) 220, Florence
12) 200 kr, Charlotta

Mjau, vi hörs imorgon!

 
 
Ingen bild

Smiley

19 oktober 2017 22:04

OK Tommi & Mimmi jag hänger på! Objekt nr. 5 250 kr, samma för nr 6 samt massor med nospussar!

Mimmi

19 oktober 2017 22:14

Tack, Smiley!!!
Nospussar

 
Ingen bild

Katten Sven

20 oktober 2017 05:49

Jag budar 200 för objekt 9!Hihihi, buff Sven

Mimmi

20 oktober 2017 08:21

Tack Sven!
Buffisar från Mimmi

 
Ingen bild

T

20 oktober 2017 19:30

Mjau, inte mycket har hänt idag.

Mjau - jag hittade gömda torrisar under mattan! Mjau! 100 st, så jag ökar mitt bud på nr 1 och 2 med 50 torrisar vardera, dvs. 300 torrisar styck.

Jag ser att även Prinsen Kanin behöver hjälp hos Djurens Rätt så det var en väldans tur att jag kollade under mattan och hittade mitt gömställe. :-)

Jag föreslår ödmjukt att ni andra ökar era bud med - säg 5 kr, så det blir en extra liten slant till både Olivia och Prinsen och även andra behövande. Mjau på er tack för den här gången. Vi ses nog vid nästa auktion, såvida jag inte hittar fler gömda torrisar, men det tror jag inte.

Mjau och nosbuff!

Mimmi

20 oktober 2017 19:58

Mjau, Tommi, du är underbar!!!
Jag älskar dig verkligen!
Tack för dina fina bud!
Nospussar från Mimmi

 
Ingen bild

T

20 oktober 2017 20:08

Djurens Rätt tassade jag helt fel. Jag mjauade naturligtvis Djurens Chans. Förlåt! :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards