livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2017

Höstauktion

Av Mimmi - 16 oktober 2017 16:15


Då var det dax igen.

Och den här gången har auktionen temat HÖST.

Allt vad man behöver till den här årstiden helt enkelt!

Och dessutom tänker jag på alla hemlösa katter som nu på hösten behöver komma in i värmen!!!


Pengarna kommer att gå till Djurens Chans http://djurenschans.se/ som fångade in mig när det begav sig. Annars hade jag ju aldrig lyckats komma hem till Matte.

Vi gör som vanligt: ni kan lägga bud i kommentaren här på bloggen eller på Facebook.

Det kommer finnas en enkel variant på Facebook där man kan lägga bud under varje bild.

Auktionen slutar på lördag kväll klockan 18:00.

Kom ihåg att alltid skriva objektnummer när ni lägger ett bud!


1)

Vi börjar med en liten katt som kan rädda ditt liv.

Reflex i kattform, vit, 6x5 cm.

Utropspris 30 kronor.


  




2)

Och eftersom man aldrig kan ha för många reflexer så tar vi en till variant.

Grå som jag och lika fin, 8x6 cm.

Utropspris 30 kronor.


 




3)

Mobiltelefoner i all ära, men vad toppar ett riktigt armbandsur som man njutningsfullt kan ställa tillbaka en timme om två veckor och som kommer vara med dig varenda timme dygnet runt?

Dessutom med en bedårande katt på urtavlan, 3,8 cm.

Mjuk gummiarmband , hela längden 23 cm. Naturligtvis med batteri!

Utropspris 60 kronor


 

 




4)

När det är ruggigt och regnigt så behöver man värma sig med en kopp te.

Det gör man bäst genom att använda denna fina katt-mugg.

Använd den så ofta det bara går för att göra en statement!

9,5 cm hög och 8 cm bred.

Utropspris 60 kronor.


 




5)

Och medans du dricker ditt te vill du givetvis luta dig mot en fin kudde, eller?

Naturligtvis ska det vara en kattkudde!

Den här varianten är gjort av linne och charmar nog vem som helst.

Baksidan är enfärgad i natur, mått 45x45 cm.

Utropspris 50 kronor.


 

 




6)

Vad är bättre än en kudde? Två kuddar förstås!

Så här kommer det en till. Kanske till katten?

Samma som ovan, linne 45x45 cm.

Utropspris 50 kronor.


 

 




7)  

Och när du sitter där med tekopp och kudde så blir det ännu mysigare när man tänder ett stearinljus.

Så här kommer guldkalven - jag merar järnljusstaken by Bengt och Lotta!

En riktig värdefull, designad ljusstake men en katt somm håller ditt ljus.

Så gott som ny, bara lite dammig.

12,5x16x4 cm.

Utropspris 250 kronor. (Värdet är dubbelt så mycket!)


 

 

 




8)

När det är mörkt och kallt ute så kan det vara trevligt att pyssla lite inomhus.

Varför inte sticka en halsduk med katt? Katt-delarna är redan klara och behöver bara sys fast när halsduken är klar. Den förväntas bli ungefär 130x15 cm.

Utropspris 60 kronor.


 

 

 




9)

Om stickning inte är din grej så kanske du gillar att rita och måla?

En målarbok funkar för alla. Sägs vara avslappnande och terapeutisk.

Det finns 100 motiv att välja mellan, så den är rätt tjock. Storlek är A5.

Tyvärr finns det en liten skada på framsidan. Men det gör ju ingenting när det finns 100 fina kattbilder att gå loss på!

Utropspris 100 kronor.


 

 

 

 




10)

Inomhus eller utomhus - den här plåtskylten gör sig fin precis överallt!

Våga visa vad det är som är viktigast i ditt liv.

30x16 cm stor fungerar den även att ha på ytterdörren.

Utropspris 60 kronor.


 




11)

Eftersom hösten och vintern också är den tid som man ägnar åt att träffas hemma för att umgås så är det bra att visa dina vänner att de verkligen är välkomna.

Ingenting gör det bättre än den här skylten i massiv trä med metalldetaljer.

Ett riktigt praktstycke på 27x20 cm.

Utropspris 100 kronor.


 

 




12)

Sist men inte minst kommer den här godingen.

Den kommer pigga upp dig varje gång du ska bege dig. Och om du även har kattlådan i badrummet så är den förstås oumbärlig!

12x10 cm, trä med metalldetaljer.

Utropspris 60 kronor.


 

 


Det var allt för den här gången.

Visst är det fina saker?

Visst vill man ha dem allihopa?

Buda på - only the sky is the limit!

Som vanligt kommer jag uppdatera alla bud varje dag här på bloggen.




 
 
Ingen bild

Björn

16 oktober 2017 17:00

Då kommer några startbud här:
75:- per styck för nummer 4, 5, 6 och 10.

Mimmi

16 oktober 2017 17:18

Tack!

 
Ingen bild

Björn

16 oktober 2017 17:16

Kompletterar tidigare bud med:
100:- för nummer 11 och 75:- för nummer 12.

Mimmi

16 oktober 2017 17:18

Mjau, så trevligt! Tack!

 
Ingen bild

Angelica

16 oktober 2017 17:35

Vad är det för frakt? Betalar man för den? :)

Mimmi

16 oktober 2017 17:46

Nej, jag betalar frakten och drar en liten summa från vinstsumman.
Det har visat sig vid andra auktioner att det fungerar bäst om jag själv samlar in pengarna, drar lite för portot och sedan för över vinstsumman till organisationen.

 
Ingen bild

Katten Sven

16 oktober 2017 17:57

Men Mimmi vilken superbra auktion vi vill ha ALLA saker!! Vi börjar så här :objekt 3 100 kr(den ska matte få i julklapp av oss!), objekt 5 100 kr, objekt 9 150 kr. Buffisar från Sven och company

Mimmi

16 oktober 2017 18:03

Tack för dina bud, Sven!
Nospussar

 
Ingen bild

T

16 oktober 2017 19:44

Mjau Mimmi, vilken jamarbra auktion! Inte visst jag att du kom från Djurens Chans. De är jamarduktiga där. Jag följer kattfarbror Åke och ser hur det går för honom.

Jag måste kolla alla objekt noga. Till att börja med överbudar jag Björn på objekt nr 12 och budar 100 kr. Nospuss.

Mimmi

16 oktober 2017 19:46

Tack för budet!
Nospuss

 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

16 oktober 2017 21:13

Vi jamar 50 kronor för nr 1, den fina kattreflexen! Den behöver matte ha på sig när hon och våran skällis promenerar ute i mörkret... *kurr* Tass från Sixten, taleskatt för klosterkatterna.

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

16 oktober 2017 21:30

Mjau, den ligger redan på 50 kronor efter bud från Facebook.
Ni får jama lite till. Eller buda på den andra, den ligger på 30 kr.

 
Ingen bild

Smiley

17 oktober 2017 20:01

Hhm, katten på kudden (objekt nr. 5) liknar mig ganska mycket. Om jag kattifierar den med mina katthår, blir den ännu meera
lik! Bjuder 150 kr för objekt nr. 5 och lika mycket för nr. 6.
Kul Mimmi att Dina auktioner har ett tema!
<3<3<3 Smiley.

Mimmi

17 oktober 2017 22:41

Bra jamat, Smiley!
Nospussar

 
Ingen bild

T

17 oktober 2017 21:14

Mjau då, vad tyst det har varit här idag. Då får jag buda på nr 2, 50 kr.

I morgon är det onsdag så det är några dagar kvar men visst är det roligt om något nytt bud kommer upp varje dag?

Mjau!

Mimmi

17 oktober 2017 22:43

Mjau, du har helt rätt, Tommi!
Och matte somnade på soffan...
Nospuss

 
Ingen bild

Katten Sven

18 oktober 2017 05:04

200 budat för objekt 3. Buff Sven

Mimmi

18 oktober 2017 06:55

Bra där, Sven!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards