livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 oktober 2017

Av Mimmi - 8 oktober 2017 20:45

 

Matte gjorde som sagt en utflyckt till Södertälje katthem igår.

Det fanns många fina katter där och Matte blev kär flera gånger om...


 

 

 

Vissa var lite blyga.

Andra var mera framåt.


 

Och vissa försökte sig på att charma på sitt alldeles egna sätt...


 

Visst smälter man inför ett sådant leende?


 

Några nosade på Mattes fingrar.

Några slickade på dem.


 

 

Och någon var extra ivrig att ta sig därifrån.

Thor klöste ivrig mot dörren så snart man närmade sig.

En kelig fin kattherre som söker ett hem där han kan gå ut.

Jag tänkte på dig, Anna, som läser bloggen och som letar efter en katt igen!

 

Vissa var extra söta.


  

Precis som det hembakade fikat som Matte unnade sig.


 

 

Matte kom fram till att hon aldrig fikar ute nuförtiden - förutom när hon besöker ett katthem!


 

 

Hon fick glada heja-rop för det av den här sötnosen...


 

Och så pratade Matte en hel del med den nya bloggkatten Tessie.

Hon som sköter allt på katthemmet.


 

För någon måste ju se till att allt blir rätt.

Matte framförde mina hälsningar och sen slow-blinkade hon med Tessie.


 

Men det är ansträngande att agera chef.

Mot slutet av besökstiden blev Tessie mycket trött...


 

Och slumrade till en stund.

Sen fyndade Matte i butiken som har precis allt.

Man kan kalla det för stor-loppis och där finns allt man vill ha och även en massa saker som man inte visste att man ville ha...


 

Som den här söta tekannan för en person.

Eller det här fina underlägget - som gjort för Matte och mig!


 

Eller vad säger ni om den här?


 

Otroligt tjusigt, eller hur?

Dessutom två fönsterlampor i blått glas och lite annat smått och gott.

Matte säger att hon alltid köper mer än hon har tänkt sig...

Tyvärr blev det lite sent idag eftersom foton och datorn inte riktigt ville som Matte och jag ville...

Därför blir det del två imorgon:

Scener ur ett äktenskap med katterna Tessan och Napoleon.

Missa inte!






Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards