livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 oktober 2017

Av Mimmi - 5 oktober 2017 18:21


Jag tänker ta avsked idag.
För jag kommer antagligen att dör svältdöden.
Det är återigen en dag med Mjaus blötmat nämligen.
Jag hatar Mjaus blötmat!
Bara för att man har varit hemlös förr i tiden så förväntas man att äta allt som serveras i matskålen.
Men nu råkar det ju vara så att mina smaklökar är väldigt väl utvecklade och då finns det helt enkelt mat som man inte tycker om.
Och då äter man inte det.
Helst skulle jag vilja äta Applaws blötmat varje dag.
Men det är tydligen väldigt mycket dyrt.
Så Matte varvar lite olika sorter olika dagar.
Nu ska ni inte tro att jag är en snobb.
Jag äter Icas eget märke med förtjusning!
Men Mjau kommer bli min död...
Matte påstår att jag är överdrivet dramatiskt.
Hon förstår inte mitt lidande!
Hon säger att det är vettig mat och om jag inte äter det så är jag väl inte tillräckligt hungrig.
Tsssss...
Som om det vore så enkelt!
Som om man kan klara sig på en pytteliten mängd torrfoder.
Men jag har då i alla fall varnat er.
Om jag inte bloggar imorgon så har jag dött svältdöden!
Jag ligger helt utmattad i sängen och surar.
Fy vad Matte är dum!
Oj vad det är synd om mig!!!
Farväl...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards