livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 september 2017

Av Mimmi - 20 september 2017 21:00

 

Idag fick jag post igen!

Jag älskar att få post.

Matte fick också post, men det var tråkig post, till exempel medicin, förutom några saker hon hade köpt via Tradera till en kommende auktion.

Min post var desto bättre.

Jag fick en myntakudde av min kompis Saga.

Och så fick jag flera saker av mina kompisar Tess och Bella.

Jag hade beställt en fisk som går på batteri till min pool.


 

Jag har visserligen en fisk men den måste vridas upp och det tar lika lång tid som den sprattlar runt. Bara en liten stund, alldeles för kort!

Så när jag såg fisken på Facebook på Kattstödets säljsida så beordrade jag Matte direkt att betala fisken.

Det var inte ens en fråga, bara - den fisken MÅSTE jag ha!

(Jag har dock inte kunnat testa den då min poolskötare är så lat.

Hon måste byta vatten i poolen och rengöra den först...)

Men det var inte bara fisken som kom utan även två leksaker till mig.


 

Och så var det även en sak till Matte.

Efter hennes senaste bak-fiasko så fick hon en kakform.

För att hålla formen förhoppningsvis, hihi!

Jag vet inte om Mattes baking-skills blir bättre för det.

Men vi kan ju alltid hoppas!

I värsta fall får hon väl använda formen för att lägga upp min blötmat på ett snyggt sätt...


 

Fast en katt-form borde man väl inte kunna MISSlyckas med?


Då var det dags för en uppdatering på auktionsfronten.

Jag kan meddela att det nu finns bud på allting.

Dessutom utspelar det sig en rafflande budgivning på objekt 4) där katterna Theodor och Sven kör en uppiggande budstrid.


1) 100 tassar, Tess

2) 100 tassar, Smiley

3) 100 tassar, Tommi

4) 200 tassar, Sven

5) 75 tassar, Sixten

6) 200 tassar, Saga

7) 100 tassar, Tommi

8) 200 tassar, Alice

9) 100 tassar, Tommi

10) 100 tassar, Saga


Det ser lovande ut!

och budstrider är roliga, tycker jag.

Så jamarspännande vem som kommer kamma hem den där musen till sist!

Så budar på.

Det är bara Matte som blir yr i skallen...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards