livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 september 2017

Av Mimmi - 18 september 2017 19:15


Nu drar vi igång en auktion bara för katter!

Så alla missar - hör upp: det gäller att samla in så mycket pengar som möjligt till Snuffefonden!!!

Kolla noga på bilderna, utser era favoriter och sen är det bara att tjata på matte eller husse tills de hjälper er att lägga bud.

Om det inte fungerar med tjat så kan ni med fördel hota med hungerstrejk.

Eller om det känns för jobbigt - hota med att göra era behov utanför lådan.  

Det kommer säkert att göra susen!

Vi katter måste ju stå enade i att hjälpa sjuka missar bli frisk igen.

http://snuffefonden.se/ försöker hjälpa till när veterinärkostnaderna blir högre än vad försäkringen täcker eller om servicepersonalen har taskig ekonomi av någon anledning.


Bud kan läggas bara i kattens namn.

Bud kan läggas både här i kommentaren eller på Facebook.

Varje leksak har ett nummer. Var noga med att räkna på klorna så att ni budar på rätt nummer!

Jag kommer uppdatera alla bud varje dag här på bloggen.

Auktionen avslutas OBS på lördag klockan 19:00.

Är allt mjausig klart nu?

Då är det bara att jama igång!


1)

Vi startar i hög fart med ett exemplar av min älskade Pinky Racermouse!

Den har ni säkert sett här på bloggen tidigare.

Superskoj, bara att dra lite baklänges och släppa - så rusar den iväg.

Svansen kommer stå rakt upp. Det är bara att rusa efter och fånga den, gång efter gång efter gång...

Längd utan svans: 7 cm.

Utropspris 75 tassar.


 

 




2)

En annan av mina favoriter kommer här, fast min är rosa.

En bjällra i huvudet och alltid med en stooor smile - grodan är jamarkul att kasta runt med!

Den är både hård och mjuk.

Längd ca 14 cm.

Utropspris 50 tassar.


 

 

 




3)

Kattmynta är aldrig fel.

Här i en enkel långsmal utformning med virkad fodral runtomkring.

Fint att gosa mot kinderna...

Längd 12 cm.

Utropspris 50 tassar.


 





4)

Vill du att det ska prassla och lukta kattmynta samtidigt?

Då är den här musen till dig!

Ett ståtligt exemplar på 16 cm räknad utan svans.

Utropspris 50 tassar.


 

   




5)

Bryr du dig inte om kattmynta men vill att det ska låta?

Den här råttan kan låta ordentligt - om du trycker ner den eller biter i den!

Längd 7 cm utan svans och tunga.

Utropspris 50 tassar.


 

 

 




6)

Här kommer ännu en av mina favoriter.

En rund och god pälsmus med både kattmynta och knister.

Min egen är grå och het älskad!

8 cm utan svans.

Utropspris 50 tassar.


 

 

 




7)

Ibland vill man ha något annat.

Något som inte är söt eller gullig.

Något att störa inredningen med och retas med husse och matte.

Låt mig då presentera fulingen. Det rasslar något i magen på honom. Oklart vad. Matsmältningsproblem? Eller har han en skruv lös?

Hur som, 9 cm hög och 4 cm i botten.

Utropspris 50 tassar.


 

 

 




8)

Och här kommer kröningen på verket: ett exemplar av min älskade fjäril, donerad av katterna Tess och Bella!

Jag vet inte om jag verkligen behöver beskriva den.

Men fjärilen är batteridriven och dansar i en tunn ståltråd runt blomman.

Hur kul som helst att lura på, daska till med tassen, fånga in den med framtassarna och riva omkull den så servicepersonalen måste ställa upp den igen...

Jag älskar den!!!

Utropspris 50 tassar.


 

 




9)

Och så gör jag två små undantag som inte är leksaker men förhöjer kattens vardag genom inredning.

Katter gillar också fin inredning!

Det här matskålsunderlägget heter faktisk Mimi och jag äger ett exemplar själv.

Ett måste om man heter Mimi, Mimmi eller något helt annat.

Lätt att torka av. Mått ca 35 x 26 cm.

Utropspris 50 tassar.


 




10)

Sist men inte minst: kattvärldens antagligen snyggaste plåtburk för torrfoder.

Ni ser ju själva att det är här som katten med stil förvarar maten.

Är du en katt med stil? Visa det!

Höjd 20 cm, bredd 10 cm.

Utropspris 100 tassar.


 

 

 


Så varsågod - nu är det bara att budas och fajtas om favoriterna!

Lycka till!!!!!!!!!!

  

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards