livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 augusti 2017

Av Mimmi - 26 augusti 2017 20:40


Idag var Matte på Södertälje katthem.
Hon tog en dubbelfika eftersom det var så lång väg att åka.
Min Matte alltså...
Dessutom träffade hon på två bloggläsare!
En av dem bloggar också ibland.
De hade mycket trevligt tillsammans!
Och gissa vad de pratade om?
Oss katter förstås.
Sen tittade Matte på alla fina katter och hade velat ta med sig minst en handfull hem.
Men det vet hon ju att hon inte får för mig!
Så gick hon och shoppade istället på loppiset.
Hon fyndade lite smått och gott och så köpte hon en katt!
En katt som ser ut som den inre Mimmi, den som inte syns men som Matte upplever.
Rätt skavt och med sprickor och märkt av livet.
Men med glimten i ögat och en räv bakom örat...
Mjau, hon prickade ganska rätt.

Nu är det bara ett dygn kvar tills auktionen till förmån för Remingtons kattlya slutar.
Så här kommer den sista uppdateringen.
1) 100 kr, Charlotta
2) 125 kr, Björn
3) 100 kr, Charlotta
4) 200 kr, katten Sven
5) 150 kr, Mimmi och Matte
6) 200 kr, katten Tommi
7) 100 kr, Björn
8) 150 kr, Anna
9) 250 kr, katten Tommi
10) 150 kr, katten Alice

Då vet ni hur det ser ut.
Så nu är gäller det att kämpa för det man vill ha!
Kom igen nu.
Sista rycket!
Mjau!!!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards