livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Mimmi - 21 augusti 2017 20:30


Nu är det äntligen dags för en ny auktion!

Jag hoppas att ni är laddade.

Alla objekt har skänkts av vår kompis Yvonne, förutom den sista.

Den kommer från lilla mig.

Matte har lovat att betala portot.

Alla pengar kommer att gå till Remingtons kattlya https://remingtonskattlya.wordpress.com/om/ eftersom min kompis Remington behöver hjälp.


Det går till som vanligt.

Man kan bjuda här som kommentar eller på Facebook.

Det är viktigt att ange objektnummer, summan och namnet.

Endast seriösa bud!!!

Det är dock tillåtet att buda även om man är katt, hund, höna eller vad som helst.

Auktionen avslutas på söndag kväll klockan 20:00.

Är ni redo?



1)

Snart är hösten här och då vill man kanske ägna sig lite mer åt köket?

Så för er som trodde att det var ett trafikljus - nej, detta är lätt töjbara plastlock för glas och burkar!

Den största mäter drygt 10 cm i diameter, den minsta drygt 5 cm.

Mycket smidigare än att fumla med små bitar av gladpack.

Utropspris: 50 kronor


  

  

 




2)

Handen på hjärtat - dricker du tillräckligt mycket vatten?

Med den här praktiska vattenflaskan blir det lättare.

Dessutom kan du smaksätter vattnet med den smidiga citruspressen i ena ändan. Eller varför inte fixa en hel flaska färskpressad appelsinjuice?

Längd inklusive press 25 cm, diameter 7 cm.

Utropspris: 50 kronor


  

  

 



3)

Ingen fara, de bits inte!

De kommer snarare att skydda dina händer när du ska ta i något het.

Ungsvantar i silicon som bjuder på det fräcka utseendet.

(Går säkert att skrämma småbarn med också...)

Längd 9 cm, bredd 9 cm.

Utropspris: 50 kronor


  

  

 




4)

Ifall du undrar vad det är som har hela 6 tassar så är det din nya mjuka form för iskuber - äh, jag menar istassar! Finns det något coolare att svalka sig med?

Självklart inte! Se till att de blir dina.

Mått 14x18 cm, en tass ca 5 cm i diameter.

Utropspris: 50 kronor


  

 

 


 


5)

Vill du få någon på kroken? Då har du kommit rätt!

Hm... Matte säger att jag har MISSförstått det. Tydligen är det en krok som man hänger på bordet när man äter ute för att hänga sin snajdiga lilla eller stora väska i. Eller sin plånbok. Eller sitt paraply eller vad som helst.

Mycket stabilt hårdplast.

Bästa sättet att ha koll på sina saker!

Längd 10 cm, bredd 5 cm.

Utropspris: 50 kronor


 


 




6)

Och här har vi samma som ovan men kattifierad och lite mer glamour.

Den går att rulla ihop och är gjord av metall.

Tjusigt så det förslår!

Hopvikt 5x7 cm.

Utropspris: 60 kronor


 

 




7)

Och eftersom vi nu har kommit in på kattspåret så blir det fler katter.

Dessa små filurer sätta sig gärna på öronen och följer med dig.

Obs, de kanske bits...

Örhängen längd 2,8 cm, bredd max 1 cm.

Utropspris: 40 kronor


 

 




8)

Nu blir det grejer det!

Den här katten i handmålad porslin behöver varken matas eller försäkras.

Den kommer hålla sig lugn och stilla och låter dina krukväxter vara.

En perfekt kompis som älskar dig. Med serienummer och allt.

Längd ca 15 cm, djup max 12 cm, höjd ca 10 cm.

Utropspris: 90 kronor


 

 

 

 

 




9)

Och här har ni syskonet. Lika kärleksfull.

Ni behöver inte adoptera båda, det går att sära på dem.

Denna har även kvar sin kvalitetslapp kvar på halsen.

Mått längd 19 cm, bredd max 10 cm, höjd 9,5 cm.

Utropspris: 90 kronor


 

 

 

 

 

 




10)

Och nu alla mina kattvänner får jag presentera detta fina objekt inklusive Dreamies!

Det gäller att jama fram sitt bud för denna eftertraktade godis-leksak.

Obs - bara kattbud är tillåtna!

Utjamningspris: 40 kronor


 

 

 

 

Det var allt för den här gången.
Matte och jag och Remington hoppas på en massa fina bud!

Som ni har sett så har jag valt låga startbud så ni kan slåss lite om era favoriter.

Det blir väl roligt?

Lite aktion nu om jag få be.

Mjau!!!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards