livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 augusti 2017

Av Mimmi - 3 augusti 2017 10:24


Frances är verkligen en busunge.
Varje dag envisas hon med ett dela vattenglas med Matte fast hon har ett eget och en vattenskål förstås.
Hon försöker att tassa ner Mattes körsbärstomater från bordet varje dag när Matte äter frukost.
Hon ska "gräva" ner Mattes tekopp.
Hon börjar utvidga sitt revir när de är ute varje morgon och kväll.
Hon får för sig att springa mot gatan fast hon vet att hon inte ska.
Hon utforskar ett stort buskparti längre bort än de vanliga och smyger runt där i drygt 20 minuter utan att svara en enda gång när Matte ropar.
(Små hjärtinfarkter där också.)
Hon vägrar att låta Matte läsa tidningen.
Och hon kräver högljutt när hon vill något.
Eftersom hon har en hel del Siames i släkten så pratar hon gärna och mycket.
Och när hon inte får som hon vill - mer skinka, godis, balanserar på balkongräcket eller följa med när Matte ska gå hem - så sjunger hon aria.
Hon kan bete sig som en liten dramaqueen!
Så bra för Matte att hon kan gå hem och vila sig ibland med mig...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards