livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 juli 2017

Av Mimmi - 6 juli 2017 20:21


Som ni vet så kan vi katter bli hur långa som helst när vi stretchar eller vill nå något.
Men det kan även tvåbeningar om de anstränger sig.
I alla fall min Matte!
Idag ville hon ändra vinkeln på markisen.
Men hennes stege räckte inte.
Jag väljer att formulera det på detta sätt.
Jag skulle aldrig vara så förmäten att påstå att Matte är för kort...
Så hon haffade fastighetsskötaren men hans stegar var alldeles för långa.
Men grannen som han pratade med hade en stege som var lite längre än Mattes så hon lånade den.
Och ställde den på balkongen.
Jag flydde fältet för säkerhets skull.
Och sen var det bara att blunda och hålla tassarna.
För Matte stod på tå på stegen och sträckte sig jättejättemycket!
Ändå nådde hon inte hela vägen utan var tvungen att ta en tång till hjälp.
Jag har aldrig sett Matte vara så lång!
På grund av den ogynsamma positionen höll hon på i en hel timme, hon bytte sida ofta för att inte vrida axeln ur led eller få kramp.
Nu säger hon att hon är död.
Det stämmer inte.
Hon lever fortfarande men hon är skakis i armar och ben efter den extrema ansträngning.
Hon börjar få ont i axlarna redan nu och jag gissar att hon kommer ha en ordentlig muskelvärk till imorgon.
Man sträcker sig inte ut så där eller står på tå i en timme utan konsekvenser.
Men Matte är lika envis som jag.
Och hon är nöjd med markisen.
Hon har slutat invadera min balkong med främmande stegen.
Därför är jag också nöjd.
Tyvärr kan jag inte bjuda på en bild på en totalt stretchad Matte.
Det hade ni säkert gillat.
Ni får nöja er med en bild på en stretchad Mimmi.
För stretcha, det kan jag.
Och inte får jag ont av det heller!
Men så håller jag heller inte på i en hel timme...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards