livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 juni 2017

Av Mimmi - 27 juni 2017 20:11


Matte är lite bekymrad.
Jag försöker nämligen varje kväll att döda, verkligen DÖDA fjärilen.
Jag vet inte vad hon yrar om.
Jag vet bara att jag har himla kul.
Och att fjärilen triggar igång min jaktinstinkt.
Jag blir helt bortkollrad, säger Matte.
Tydligen river jag omkull fjärilen hela tiden för att kasta mig över den och bita på plasten.
Ibland släpar jag med mig hela leksaken...
Så nu håller både Matte och jag på med fjärilen varje kväll.
Jag river omkull den och Matte ställer upp den igen.
Att hon bryr sig så mycket beror mest på grannarna.
För fjärilen låter väldigt mycket när jag rivit omkull den.
Och eftersom fjärils-tiden infaller mellan klockan 23 till 01 så vill Matte att det inte ska låta för mycket.
Det bor en tonåring med mamma under oss så antagligen är det någon av dem som sover i vardagsrummet.
Och hur kul är det då att bevittna fjärilens dödskamp 200 gånger varje natt?
Säger Matte.
Jag förstår nada.
Alla älskar väl fjärilar?
Dessutom säger Matte att hon inte kan läsa någon deckare när hon precis hela tiden blir avbruten och måste resa sig.
Hon läser hela tiden samma avsnitt eller tappar bort själva historien.
Tsssss...
Vilka larviga problem!
Men tvåbeningar fokuserar ju oftast på fel saker här i livet.
Det är bara att gilla läget, Matte.
Det är jag som bestämmer!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards