livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 maj 2017

Av Mimmi - 28 maj 2017 20:20


Matte och jag har lite svårt för morsdag.
Matte för att hennes mor gick bort för länge sedan.
Själv vet jag inte om min mor lever eller inte.
Hon blev så desperat att hon bet sig genom hönsnät.
Så de var tvungen att släppa ut henne igen.
Naturligtvis blev hon kastrerad och vaccinerad.
Men antagligen har hon dukat under vid det här laget.
Det hemlösa livet är tufft.
Inte har vi barn heller som skulle kunna fira oss.
Jag var visserligen dräktig men blev svårt skadad och kunde inte ta hand om dem.
Det var bara en unge som överlevde.
Han blev uppfödd med flaska och kände mig aldrig som sin mor.
Så det är bara Matte och jag.
Och jag är som ni vet, en skyggis.
Men jag är ju inte helt okänslig.
Så när Matte vaknade efter en tupplur så var det jag som låg på andra sidan sängen.
Jag blandade nytta och nöje och tvättade mig ordentligt.
Då blev Matte glad!
Och så kände hon sig trygg och älskad och somnade om.
Nästa gång hon vaknade låg jag kvar och sov.
Hon gick upp och jag följde efter henne efter bara några minuter.
Och nej, jag tänker inte avslöja om Matte fick några luftpussar medans hon sov.
Det är min lilla hemlighet.
Hon tyckte hur som helst att det var bästa stunden på hela dagen!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards