livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 maj 2017

Av Mimmi - 8 maj 2017 21:49


Här kommer en sista uppdatering på auktionerna.
Om mindre än ett dygn är det slut!
Så här ser det ut just nu :
1) Grå väska 200 kronor katten Sven
2) Vit väska 200 kronor L o T
3) Rosa plånbok 300 kronor Lena
4) Mörkröd plånbok 150 kronor Anette
5) Armbandsur 200 Ulla
6) Örhängen 150 Björn
7) Halsband två katter 100 kronor Ingalill
8) Halsband katt i måne 100 kronor Ingalill

Det ser betydligt bättre ut än för några dagar sedan.
Inte minst på grund av Lena som höjde sitt bud till 300!
Snuffefonden är i stort behov av pengar.
Och därför vill jag avslöja att Matte faktiskt har ännu en rosa plånbok i sina gömmor.
Jo, hon har en kasse där hon samlar på saker till auktioner...
Så om det finns någon mer som också vill ha exakt denna rosa katt-plånbok och är beredd att betala minst 250 kronor så kan jag trolla fram en likadan.
Annars får den vänta till nästa auktion.
När den nu bli...
Så mitt tips är att passa på!

Matte och jag har redan firat lite ikväll.
Med varmrökt lax!
Nomnomnom.........
Matte åt sin på rostat rågbröd och jag tog min naturell.
Oj, vad man måste tvätta sig efter lite fisk...
Men det är ju så gott!
Jag är mycket nöjd med att Matte inte är helt vegetarian utan äter fisk någon gång ibland.
Och eftersom jag jobbar så hårt med auktionen så tyckte Matte att jag hade förtjänat lite fisk.
Eller var det kanske för att jag smög mig in i sovrummet i eftermiddags när Matte sov, och la mig bredvid på sängen?
Alltså inte helt bredvid, jag gillar den där halvmetern mellan oss, då kan jag slappna av helt.
Hur som helst - jag var värt lite fisk.
Och ni är rent teoretiska värt en massa nospussar från mig, speciellt om ni höjer era bud lite till...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards