livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 maj 2017

Av Mimmi - 2 maj 2017 20:03


Matte är för ovanlighetens skull ute och flänger.
Hon hämtar en väldigt fin blå och tung blomkruka som någon ville ge bort.
På andra sidan ön.
Vilket innebär både spårvagn och två bussar.
Två timmars tidsåtgång.
Matte älskar kollektivtrafiken. Inte.
Om jag - som vissa tvåbeningar - skulle anse att tid är pengar så skulle det vara en dyr kruka.
Men Matte kommer att glädja sig över krukan hela sommaren och många år framöver.
Så hon tycker att det definitivt är värd det.
Och jag är nöjd hur som helst.
Jag har tillbringat större delen av dagen på balkongen och njutit av solen.
Vanligtvis så skulle Matte ber mig vid den här tiden att komma in.
Men nu kan hon inte det för hon kommer hem först om en halvtimme.
Så jag njuter lite extra.
Matte nöjd.
Mimmi nöd.
Mattes armmuskler - not so much...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards