livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2017

Av Mimmi - 7 april 2017 21:28


Mjau, vi är mycket sorgsna ikväll här hemma.
Eller ja, Matte är det.
Jag är ju katt.
Ingen katt har rapporterats skadad eller död.
Men det händer däremot dagligen för alla mina hemlösa släktingar och vänner.
Katter är alltid utsatta för terrorhot.
Varenda dag året runt.
Men det uppmärksammas fortfarande alldeles för lite.
För mig var det mest viktigt att Matte och hennes vänner lever och mår bra.
Jag kan rapportera att Matte och jag inte är helt ense i den frågan.
Men åt andra sidan - när är vi väl det?
Det som mot alla förväntningar också lever och mår bra är kaprifolen på balkongen.
Den hade redan en hel mängd med blad upptäckte Matte idag när hon skulle beskära den.
Så det blev inte så många klipp.
Fast Matte inte vattnat eller ens tittat till den sedan oktober.
Skönt att veta att jag definitivt står högre i rang än växterna här hemma. Även de som står inne pysslas om bara en gång i veckan.
Jag blir minsann pysslad om flera gånger dagligen!

Ni vet väl om att det är mindre än två dygn kvar på auktionerna nu?
Det börjar dra ihop sig.
Det aktuella ståndet ser ut så här :

1) Katten Sven 200 kr.
2) Benny Börjesson 150 kr.
3) Pernilla 200 kr.
4) Katten Saga 200 kr.
5) Paula Boman 175 kr.
6) Benny Börjesson 350 kr.
7) Pernilla 200 kr.
8) Agneta Ericsson 100 kr.

Hoppas att ni alla har en lugn kväll nu.
Och var inte rädda.
Vi katter är inte det.
Kattälskarna är betydligt fler än de som hatar katter.
Och detsamma gäller nog även tvåbeningarna.

Av Mimmi - 6 april 2017 18:00

 

Det är vårkänslor i luften.

I alla fall hemma hos oss.

Ute är det väldigt blåsigt och grått.

Men inomhus spirar kärleken...


 

I varje hörn - och även mitt på golvet - uppstår det små romanser.

Det är riktigt hjärtvärmande att se!

Och tro nu inte att detta är arangerad.

Matte kan intyga att det såg ut precis så när hon gick upp imorse!

Så hon skyndade sig att fota.


 

Men det finns förstås även en annan sida av det hela.

Det finns de som drar det korta stået och förlorar kampen om kärleken.

Som får ligger ensam och torka sina tårar...

Men om man är bläckfisk så har man många armar att torkar tårar med...

Och han borde egentligen inte vara ledsen eftersom han är så väldigt het älskad av mig!


 


Och så ska jag sammanfatta dagens aktuella bud för mina auktioner till förmån för Underbara Hemlösa Älskade Katter:

1) Katten Sven leder med 200 kronor

2) Paula Boman leder med 100 kronor

3) Jenny Svärd leder med 75 kronor

4) Katten Saga leder med 200 kronor

5) Paula Boman leder med 175 kronor

6) Björn Allard leder med 350 kronor

7) Ingalill Westfeldt leder med 150 kronor

8) Ingalill Westfeldt leder med 75 kronor


Det var betydligt roligare läsning än igår kväll.

Men var inte blyga nu.

Det går att buda hur mycket som helst!

Det finns ingen övre gräns. Skönt, eller hur?


Och om ni vill buda på Facebook istället så hittar ni ett offentligt inlägg för det på min sida:

Mimmi Hittekatt

Ni som vill se originalinlägget här på bloggen kan trycka på headern (bilden längst upp) så kommer ni till alla inlägg. Auktionsinlägget är från 4/4 och heter Nu så!

Mjau, Matte och jag och alla Underbara Hemlösa Älskade Katter ser fram emot nya bud!


Av Mimmi - 5 april 2017 20:47


Mjau, det har kommit in några bud men inte mycket alls.
Så var är ni?
Jag som har samlat ihop så fina saker!
Visserligen har ni tid till på söndag, men jag vill ju helst ha en rafflande spännande budgivning.
Och får ihop en massa pengar till ett nytt katthem förstås.
Så jag hoppas att ni kommer igång snart!

Aktuella högsta bud just nu :
1) 200 kronor
2) 75 kronor
3) 75 kronor
4) 150 kronor
5) ---
6) ---
7) 75 kronor
8) ---

Jag tror att ni kan bättre!
Och kom ihåg att alla priser är INKLUSIVE FRAKT!!!
Så buda lite extra, det kan ni kosta på er.
Glöm inte bort de föremål som inte ens har fått bud ännu.
Mjau, jag räknar med er!

Av Mimmi - 4 april 2017 21:30


Mina damer och herrar, kära katter - får jag presentera auktionen för UNDERBARA HEMLÖSA ÄLSKADE KATTER?

Låt oss då samla in så mycket pengar som möjligt till ett nytt katthem!

Alla utropspriser är inklusive porto.

Första, andra - tredje är på söndag klockan 19:00.

Fram till dess är det bara att buda så det ryker!!!


1) Utropspris 60 kr.

 

Två fina handsydda grytlappar med bedårande kattmönster, baksidan helsvart.

 



2) utropspris 50 kr.

 

Finfina handsydda grytlappar med kattporträtt, baksidan helsvart.

 



3) Utropspris 50 kr.

 

Finfina handsydda grytlappar med kattporträtt, baksidan helsvart.  

 

 



4) Utropspris 50 kr.

 

Kattifierad skrivhäfte / anteckningsbok, fortfarande inplastat. A5

 



5) Utropspris 100 kr.

 

Finaste servettringar du någonsin kommer hitta! Katter som gärna få finnas på bordet...

 

 



6) Utropspris 150 kr.

 

Fantastisk lekfulla väggljusstaker med katter och möss, gjutjärn, sätts upp med två skruvar var.

 

 



7) Utropspris 75 kr.

 

Simons katt i bokform. Behöver jag säga mer? Helt underbart!

 

 



8) Utropspris 60 kr.

 

Roliga komikstrippar med hög igenkänningsfaktor. Skrattgaranti ingår. Dessutom är Elvis kattägare! Mycket fint skick förutom vecket i omslaget bak.

 


Detta är veckans utbud.

Buda här i kommentarerna eller på Facebook.

Kom ihåg att ange numret till objektet ni vill lägga bud på.

Lycka till!!!

Av Mimmi - 3 april 2017 21:39


Balkongen var alldeles ljuvlig idag.
Och just nu tar jag mig en kattnapp.
Man får ju inte slarva med sin skönhetssömn!
Men Matte har fotat idag och ska strax föra över alla foton till datorn.
Nä, hon har inte fotat mig.
Fast jag alltid är värt att visa upp mig...
Hon har fotat alla föremål som vi ska auktionera ut.
Och eftersom ett sådant inlägg tar mycket lång tid att fixa så började hon redan idag och så får vi hoppas att DET VIKTIGA INLÄGGET kommer upp imorgon kväll.
Jag håller tassarna!
Och så håller jag koll på allt och jamar till ordentligt när allt är klart.
För visst väntar ni redan?
Visst vill ni buda hem någon fin kattpryl och därmed hjälpa till att bygga ett nytt katthem???
Jag visste väl det.
Matte har även bestämt att alla priser kommer vara inklusive porto.
Hittills har hon betalat det själv och någon gång fått ett tillskott av någon snäll människa.
Men den här gången har vi inte riktigt råd tyvärr.
Så vi måste dra bort fraktkostnaden från vinstsumman.
Allt annat bjuder vi på och hoppas att ni hjälper oss att hjälpa.
Här kommer det ett litet smakprov för att ni ska få längta lite...

Av Mimmi - 2 april 2017 15:05


Matte är fortfarande hängig som en gammal disktrasa men hon har börjat klura lite på nästa auktion som ska komma upp i veckan.
Pengarna ska gå till Underbara Hemlösa Älskade Katter.
Men eftersom det är Matte som tar hand om allt praktiskt så kan jag fortsätta att gona mig på balkongen i det fina vädret.
Gissa förresten vem som tömde leksakskorgen inatt?
Matte påstår att det är näst intill omöjligt att ta sig fram i vardagsrummet.
Fattar inte vad hon pratar om...

Av Mimmi - 1 april 2017 16:29


Nu när Matte är sjuk kan hon inte riktigt leka med mig som vanligt.
Visserligen kan jag leka själv utan större problem, men ibland sitter jag där och tigger om uppmärksamhet.
Då kompenserar Matte istället med skinka och godis.
Jag vet att det inte är en bra kompensation för hälsan men den är utmärkt för själen!
Dessutom tar jag i stort sett allt med tungan och läpparna, inga tassar!
Då blir Matte extra glad har jag märkt.
Igår kväll var hon mycket nöjd med mig.
Och då ville jag visa henne hur nöjd jag var med henne också.
Jag hoppade upp på armstödet på soffan åt det hållet hon hade fötterna och tittade på henne.
Blinkade åt henne och gosade med kudden.
Blinkade igen och slickade på kudden.
Jag tror nog att hon fattade att det var menat åt henne.
Men eftersom jag inte vågar än så kompenserar jag med kudden istället...
Oj, vad sentimental jag blev nu!
Nä hör ni, eftersom det plötsligen är vår igen så måste jag ut på balkongen och spana och fånga insekter.
Har inte tid för mer sentimentalt bloggande.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards