livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under april 2017

Av Mimmi - 14 april 2017 18:43


Idag är det långfredag och det är sannerligen långtråkigt!
Jag började dagen med att hulka upp en flytande utspridd hårboll.
Naturligtvis på mattan!
Efter det ville jag inte ha någon frukost direkt.
Så Matte och jag fattade ett enhälligt beslut om att sova ett tag till.
Och vi försov oss totalt...
Vi åt i alla fall frukost - äh, lunch - äh, sen lunch tillsammans och så kryddade jag det hela med ett besök på lådan innan Matte hade ätit klart.
Ingen av oss är pigg på att leka riktigt.
Men jag tiggde till mig en hel del godis!
Nu sitter jag i fönstersängen och spanar.
Det regnar och snöar i en osalig blandning och det händer inte så mycket där ute.
Som sagt - långtråkigt.
Matte bara sitter med telefonen och är sur och förbannad på Facebook.
De vill inte godkänna mitt namn längre.
Det lutar åt att jag måste ta Mattes namn.
Men det vill jag inte!!!
Dumma dumma Facebook...
Jag tror att jag tar mig en kattnapp.
Mjau!

Av Mimmi - 13 april 2017 21:20


Idag har jag varit enormt modig!
Jag är stolt över mig, Matte är stolt och Mattes väninna känner sig hedrad.
Hon kom hit för att hjälpa Matte att konka upp alla pelargoner ur källaren.
De där jädrans pelargoner!
Sen fick hon en kopp te som tack och det hade jag inte räknat med.
Främmande individ i MIN lägenhet!
Jag sprang och gömde mig i sovrummet.
Men tiden gick och det blev lite tråkigt.
Så jag smög mig fram och kikade lite runt hörnet.
Det verkade rätt ofarligt.
Så jag satt i dörröppningen och tittade.
Jag kom fram till att jag sett främlingen förut.
Hon har nog varit här tre eller fyra gånger sedan jag tog över lägenheten.
Matte vände sig mot mig ibland och pratade med mig och då blinkade jag glad mot henne.
Min Mattes röst betyder trygghet för mig.
Två gånger kom jag fram och satte mig en stund under soffan.
Jag tycker att jag var extremt duktig!
Modiga Mimmi!!!

Av Mimmi - 12 april 2017 18:33


Ni är verkligen fanTASStiska!
1700 kronor har vi fått ihop tillsammans!!!
Nu är allting postat.
Portot blev sammanlagt 280 kronor.
Och eftersom Matte var lite trött så räknade hon fel och swishat 1580 kronor till Remingtons kattlya...
Haha, så kan det gå, Matte!
Vi känner oss i alla fall mycket nöjda.
Matte unnade sig en bukett tulpaner och lite fin choklad.
Och jag ska få godis sen.
Just nu är jag upptagen med att spana på fåglar i grådiset.
Det är mest fiskmåsar som svirar runt här och fixar boet som varje år här på gården.
De är ruskigt stora och det är skönt att det finns en glasruta mellan oss.
Jag tror de skulle kunna kunna äta små grå katter som mellanmål...
Nu tackar jag för mig mig och önskar er en trevlig kväll!

Av Mimmi - 11 april 2017 21:00


Nu har Matte packat lite brev och paket som innehåller vinsterna.

De är redo att skickas iväg imorgon.

Och jag väntar med spänning på portokostnaden.

Eller ja, snarare på allt som är kvar efter pengarna för portot.

Alla pengar som jag kan skicka till Remingtons kattlya!

Det är det som jag gillar bäst med mitt jobb - att ge bort de pengar som jag samlat in.

Vilket jobb kanske ni undrar?

Jo, jag jobbar deltid som välgörenhetskatt.

Det är ett mycket trevligt jobb, särskild då det är Matte som står för de praktiska detaljerna...

Tyvärr fick jag aldrig tag i Pernilla utan efternamn.

Så nu är det de som hade budet under henne fått köpa vinsterna istället.

Då var det problemet löst.

Sen tar jag påsklov...

Men jag bloggar väl de flesta dagarna i alla fall.

Jag vet ju att ni inte klarar er utan mig!


 



Av Mimmi - 10 april 2017 18:17


Mjau, Matte och jag har just avslutat en gemensam tupplur.
Alltid lika mysigt fast vi har en tjock kudde mellan oss.
Och eftersom solen plötsligen tittar fram så jagar jag solkatter.
Ni vet väl om att solkatter oftast gömmer sig under mattorna?
Matte säger att jag är mycket duktig på att jaga.
Och så frustar hon så där konstigt...
Pengarna har börjat komma in från auktionerna och vi har haft kontakt med alla förutom Pernilla som vann ett par grytlappar och boken om Simons katt.
Så nu efterlyser vi Pernilla!
Du har väl inte missat att du har vunnit?
Snälla ta kontakt med oss.
Jag fortsätter att jaga solkatter så länge.

Av Mimmi - 9 april 2017 20:23


Då är auktionerna avslutade och jag vill kattulera alla vinnarna!
Här kommer en sista upplistning - den här gången av vinnarna :
1) Katten Sven, Grytlappar 200
2) Benny Börjesson, grytlappar 150
3) Pernilla, grytlappar 200
4) Katten Saga, skrivbok 200
5) Agneta Ericsson, servettringar 200
6) Benny Börjesson, väggljusstakar 350
7) Pernilla, bok Simons cat 200
8) Agneta Ericsson, bok Elvis 100

Ni får ta kontakt med mig i en kommentar här på bloggen, via pm på Facebook eller mejla till anitzschmann@hotmail.com.
Matte samlar ihop pengarna och skickar de sedan till Remingtons kattlya.
Tack för alla bud och er önskan att hjälpa behövande katter!!!

Och nu är det jag som är en behövande katt...
I stort behov av lek med Matte och godis!
Jag som har jobbat hårt hela veckan.
Ni förstår säkert.
Mjau för mig!


Av Mimmi - 9 april 2017 01:32


Mjau, Matte höll förstås på att glömma bort uppdateringen.
Tur hon har mig som påminner henne!
Och eftersom vi är lite trötta nu och jag enligt Matte precis lagt en stinkbomb i lådan så tar vi det så snabbt som möjligt.
Alla bud är oförändrade förutom
5) som har stigit till 200 kronor genom bud från Agneta Ericsson.
Kom nu ihåg att det börjar bli slutspurt.
Söndag kväll klockan 19 är det slut!
Så kom igen, ta ett sista ryck.
Only the sky is the limit!

Av Mimmi - 8 april 2017 17:15


Mjau alla mina vänner och budgivare i auktionen.

Här kommer en viktig uppdatering.

Underbara Hemlösa Älskade Katter har dragit sig ur auktionen till deras förmån!

Det är inte riktigt tydligt för mig varför de inte vill ta emot pengar som är insamlade till förmån för deras katter.

Jag ifrågesatte en mening i deras statusuppdatering som var ett personligt tyckande om händelserna igår.

Enligt min mening kan man skriva precis vad man vill som privatperson.

Men i den kategorin när man förestår en helt opolitisk organisation så finns det inte utrymme för privata politiska uttryck.

Jag antar dock mest att det hela beror på en häftig disskussion mellan organisationen och en av mina bästa vänner.

Vilket naturligtvis inte alls har med den här auktionen att göra.

Men som ändå resulterat att katterna förvägras pengarna.


Jag tänker naturligtvis inte lägga ner auktionen för det.

Det finns så många andra katter som behöver hjälp och efter lite funderandet med Matte så har vi kommit fram till att vinsten istället ska gå till Remingtons kattlya som kämpar med fruktansvärt höga veterinärkostnader.

Jag hoppas att ni tycker att det är en bra lösning.

Om ni mot förmådan vill dra tillbaka ert bud på grund av en fjäder som blev en höna så måste jag be er att kontakta mig snarast här på bloggen eller på Facebook.

Givetvis kan ni kolla upp hela historien på organisationens Facebooksida.


Mjau, jag hoppas att ni vill fortsätta hjälpa mig att hjälpa utsatta katter oavsett tvåbeningars rabalder.

Jag återkommer senare ikväll med en uppdatering av alla bud som vanligt.


 

/ledsen Mimmi


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards