livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 april 2017

Av Mimmi - 18 april 2017 19:05


Som jag berättade häromdagen så har alla femtusenochsjutton pelargoner kommit upp ur källaren och står nu i köket.
Och eftersom Matte vet att jag är en grävling så har hon förstås försökt att skydda de som står på golvet med en barrikad av papptallrikar.
Och dessutom har hon hållit koll på mig.
Så hittills har jag bara fått fram en enda liten jordklump.
Men idag är Matte borta hela dagen och än har hon inte kommit hem.
Så nu funderar jag på att storma fortet.
För att hämnas på Matte som lämnar mig ensam i hela tolv timmar.
Och för att jag kan.
För visst kan jag forcera fortet av papptallrikar om jag vill!
Och visst har jag rätt att göra det en sådan här dag?
Hehe...
Vi får väl se om Matte får sig en överraskning när hon kommer hem.
Givetvis kommer jag att spela oskyldig och förnekar all inblandning.
Och ni skvallrar väl inte på mig?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards