livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 april 2017

Av Mimmi - 16 april 2017 21:45

 

Min kompis Saga är en snygg tjej!

Och hon är mycket duktig på att placera sig på rätt ställe.

Som här - mitt i kattpresentpapper...


 

Det gäller ju att välja rätt outfit när man blir fotat.

Hon vet mycket väl vad hon gör.

Och hon charmade min Matte så pass att hon glömde telefonen på soffbordet.

Den moderna tekniken, som gjorde att Matte plötsligen satt fast - ingen telefon och därmed ingen portkod!

Det var rätt nära att Matte hade blivit en fasadklättrare...

Men hon insåg nästan genast att den innätade balkongen låg alldeles för högt upp.

Nåja, till slut löste sig allting som tur var.

Annars hade väl Matte aldrig kommit hem.

Och vad tyckte Saga om det hela?


 

Ungefär så här.

Hon brydde sig inte alls.

Hon bara suckade djupt och tänkte - dessa knäppa tvåbeningar!

Och jag håller med.

Min Matte blir mer och mer vimsig för varje vecka känns det som.

Men leka, det kan hon.

När hon äntligen kom hem och hade sovit lite så startade vi världens lek.

Matte, jag och ett snöre.

Vi höll på i en dryg halvtimme och sen var Matte helt svettig...

Själv tillbringade jag halva tiden på rygg med benen i vädret, rullandes runt emellanåt.

Om man mår mjausig fint måste man ju visa det!

Och ikväll har vi haft samtalsterapi.

Matte har pratat massor med sin mjukaste röst och jag har blundat och lyssnat.

Jag älskar verkligen när Matte pratar så med mig.

Det är vår sätt att mysa.

Eftersom det inte går fysisk än.

Min kompis Saga däremot är fysisk.

Hon lämnade en massa doftspår på Mattes byxor.

Men en massa hemliga meddelanden till mig.

Och jag vill härmed förmedla - det är bra, Saga, vi är helt överens!

Mjau!!!


 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards