livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2017

Av Mimmi - 6 mars 2017 20:24


Som ni kanske har förstått så är den gamla datorn döende.
Den slutar hela tiden att "andas".
Och vad gör man då när mobilen är lite lynnig när man bloggar och pengarna tryter?
Man får en begagnad dator av underbara Charlotta!
Det var den som Matte kom hem med igår.
Men.
Datorn hade tömts och Matte fick inte allt att fungera ordentligt.
Så ikväll åkte hon iväg med datorn igen och fick it-support av bästa Oskar.
Så nu är telefonen och datorn bästa kompisar som kan prata med varandra.
Tänk vilken fin familj min kompis Saga har!
Människor med stora fina hjärtan som finns där och hjälper till.
Mjau, Matte och jag är väldigt, väldigt tacksamma!!!
Och imorgon kommer det förhoppningsvis ett inlägg med flera bilder.
Tass på det!

Av Mimmi - 5 mars 2017 20:57


Det är något på gång.
Något konstigt.
Jag hade hoppats att kunna blogga med en massa bilder ikväll.
Men datorer är som skygga katter.
Lite svårflörtad.
Speciellt i början.
Så det blev inte så ikväll.
Men som sagt - det är något på gång!
Mjau...

Av Mimmi - 4 mars 2017 15:30


Matte klagar ofta över mitt bordsskick.
Jag förstår inte alls vad hon pratar om.
Dels äter jag ju inte på bordet...
Och sen är det faktiskt MIN mat!
Jag gör vad jag vill med min mat, bara så ni vet.
Om jag tassar ut torrfoder på golvet, smular runt med det eller kletar med blötmaten runt skålen så är det faktiskt inte mitt fel.
Det är maten som inte kan uppföra sig ordentligt helt enkelt!
Maten vägrar liksom att ligga kvar i skålarna.
Den vill ut och utforska köksgolvet.
Desto längre desto bättre!
Jag bryr mig inte alls.
Men Matte suckar och sopar och torkar och skrapar.
Tsssss....
Det är ju fullständigt meningslöst!
För imorgon kommer det att se likadant ut igen.
Här en bild på torrfodersidan.
Det ser väl fin ut?
Det syns att jag bor här!

Av Mimmi - 3 mars 2017 15:32


Matte håller på att träna.
Men inte på gymmet, nej då, hon håller på med vardagsträning.
Som nu när hon har tvättstuga.
Då brukar hon sucka och stöna över alla dessa trappor som hon måste springa upp och ner i.
Och igår kväll kånkade hon på våra nya köksstolar.
De är riktigt tunga!
Tur att Matte fick dem levererad till gatan.
De var egentligen gratis mot avhämtning.
Men Matte är lurigt.
Hon skrev att hon inte har bil och undrade om hon kunde hämta dem en och en.
Och då veknade personen i fråga och körde de till våran gata.
Mjausicken så snällt!
Så nu har vi vita stolar till det vita bordet som Matte fyndade i höstas.
Själv tycker jag ju att en stol är en stol och ett bord är ett bord.
Men Matte påstår att hon höll på att spy på urgamla furumöbler...
Så nu är hon nöjd.
Och då är jag väl nöjd jag med.

Av Mimmi - 2 mars 2017 15:15


Som tur är har Matte tagit sitt förnuft tillfånga och backat ett steg.

Hon har återgått till våra gamla rutiner att jag drar ner både godis och skinkbiten från fingertopparna.

Inga andra ställen.

Inget avancerad.

Och vet ni vad?

Det känns så lugnande så jag tog flera skinkbitar med tungan i morse.

För att visa att jag minsann kan!

Men att det är jag som väljer tempo på utvecklingen.

Matte får inte bestämma ett dugg.

Hon blir lätt för ivrig när jag gör framsteg och det uppskattas inte.

Jag utvecklas.

Men bara i mitt tempo!

Punkt.


 

Av Mimmi - 1 mars 2017 11:23


Nu ska ni få ett tips om hur man kan reta sin servicepersonal...
Allt handlar om att invänta den rätta tiden!
Det gäller att vänta tålmodig.
Vänta tills din personal har borstat tänderna.
Rensat kattlådan.
Lagt sig i sängen.
Fibblat klart med telefonen.
Smort in händerna ordentligt.
Släcker sänglampan.
Lägger sig tillrätta.
Slappnar av.
Känner sömnen komma...
DÅ!
Precis då ska ni slå till!!!
Bästa effekt nås när lådan står i hallen och sovrumsdörren är öppen.
Precis då är det läge att konsultera lådan och lägger en riktigt illaluktande nummer två...
Det tar bara några sekunder för lukten att nå sovrummet.
Personalen kommer att stöna.
Dra täcket över huvudet.
Men sedan kommer ihåg att vattnet kommer vara avstängd hela kommande dag.
Så under många djupa suckande kommer personalen att kravla upp sig ur sängen, tända lampor och rensa lådan.
Det är av yttersta vikt att du iakttar detta någrann!
Om du inte kan hejda din skratt får du dölja den med framtassarna.
Servicepersonalen kommer efter vissa vattenbaserade ritualer dimpa ner i sängen igen.
Funderingar om ny handkräm kommer dissas.
Hon lägger sig tillrätta.
Vänta några minuter.
Sen går du på lådan igen.
Visserligen bara för att kissa.
Men servicepersonalen kommer få ett mindre psykisk sammanbrott i tron om att du tänker göra samma sak en gång till...
Mission completed.
Mjahahahahau..................!!!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards