livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Konstigt

Av Mimmi - 31 mars 2017 15:23


Min Matte är väldigt konstigt.
Det finns mycket som hon gör som jag inte begriper mig på.
Men gårdagens händelser toppar definitivt listan!
Det hördes konstiga ljud från badrummet och hallen och när jag kom dit - inte för undsättning utan av ren och skär nyfikenhet - så hade Matte släppt allt hon hade för handen i badrummet och låg raklång i hallen med huvudet på skohyllan...
Så småningom rörde hon sig igen, vände sig på rygg och låg i en blandning av kattsand och smågrus en lång stund.
Kände försiktig i sitt ansikte.
Jag har ju hört talas om att det bara är vi katter som alltid hamnar på alla fyra, men det här bevisade verkligen hur konstigt tvåbeningar är.
Hon pratade om svimning.
Tsssss...
Hon gav i alla fall upp alla planer för dagen och gick och la sig igen.
Det var ju bra så långt.
Men när hon gick upp några timmar senare såg hon rätt blek ut.
Huvudvärk, illamående och yrsel.
En granne förbarmade sig och körde henne till det stora sjuka huset.
Hon var borta i många timmar och inte såg hon piggare ut när hon äntligen kom hem mitt i natten.
Jag blev jamarglad och exalterad över att hon äntligen kom hem.
Tänk om de hade behållit henne!
Hon är rätt så oanvändbar just nu, men hon sköter sina plikter som tjänstepersonal nästan utan anmärkningar.
Men lite orolig är jag.
Hon tänker väl inte att kyssa skohyllan fler gånger?
Som sagt, tvåbeningar är väldigt konstiga!

 
 
Ingen bild

Annagonzo

6 april 2017 18:53

Men stackars Mimmi och stackars MATTE ! Hur mår din matte egentligen ?
Hon åker på de ena bacilluskerna efter de andra !? Men inte DU, som tur är ?!
KRYA PÅ MATTE !

Mimmi

6 april 2017 19:24

Äsch, det är bara lite hjärnskakning...
Ja, tur att jag klarar mig! Skulle aldrig gå med på att åka till vetten, bara över min döda kropp...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards