livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Mimmi - 21 mars 2017 21:00

 

Igår fick vi post, Matte och jag.

Hon hade bett Södertälje katthem att skicka en bok som hon ville ha.

Och jag fick en finfin myntakudde med tassmönster på köpet!


 

Och eftersom Matte hade varit på jobbet till sent och jag hade haft väldigt tråkigt så tyckte jag att jag genast var förtjänt av en ordentlig myntaberusning.

Fattar väl vem som helst?


 

Det var alldeles förträfflig kattmynta.

Matte påstår att jag blev fullständig galen.

Det vet jag ingenting om - jag minns inte!

Men det kanske förklarar varför bilderna blev så väldigt suddiga...


 

Men jag tror nog att det går att se att jag hade extremt kul.

Tack Paula!


 

Det är inget som går upp mot en ordentlig berusning med en sprillans ny myntakudde.

Matte tycker bara att det är synd att hon aldrig lyckas fånga alla mina konstiga kroppshållningar och ansiktsuttryck.

Men det är jag rätt nöjd över.

Vem vill visa knivskarpa bilder av sig själv, berusad dreglandes rullandes runt på golvet?

Jag måste ju tänka på mitt rykte...



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards