livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 mars 2017

Av Mimmi - 7 mars 2017 17:15

 

Nu har vi en del att ta igen!

I söndags kom ju Matte hem med den här väskan.





 

Det var förstås mycket spännande.

Jag är alltid nyfiken när Matte kommer med något nytt.

Och den här väskan doftade!


Vilket naturligtvis krävde att jag skulle undersöka den.

Det är ju en kattisk rättighet som ni vet.

  

Det är alltid lika delar skräckblandat fötjusning i sådana här situationer.


 

Men den här väskan lutade faktiskt bekant!

Jag hade känt den där doften tidigare...


   

Väskan doftade ju som min kompis Saga!

Mjausicken vad roligt.

Och i den väska var en annan väska som också doftade Saga.

Saga och hennes servicepersonal...


 

Matte gjorde stort väsen av dessa väskor.

Hon har nämligen aldrig haft en datorväska förut.

Och inget datorfodral heller.

Bara en gammal klumpig och tung dator.

Men i det här fodralet gömde sig en läcker liten pärla!

Och pärlan - den får ni se imorgon eller på torsdag...

Beroende på hur Matte hinna.

Hon måste ju slavar på jobbet för att finansera mitt Sheba-beroende...

Men ni kan få titta på en annan väska så länge, som Matte också fick.

Är den fin eller jättefin eller superduperfin?


 

Nu blir det ännu mer crazy-catlady-varning på Matte.........




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards