livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2017

Av Mimmi - 4 februari 2017 15:30

 

Trist väder.

Trist Matte.

Så jag sover.

Och sover...

Och drömmar!


 

Jag drömmar om soliga vårdagar på balkongen.

När Matte ställt fram stolen och solen värmar precis lagom.


 

Jag drömmar om en mild vårbris och yoga på balkongen.

Att rita fina mönster med klorna på Mattes trätrall - för att jag kan!...

Jag drömmar och drömmar om allt som är fint med våren.


 

Men än så länge är jag bara en grå liten katt i ett grått rum som längtar till våren...


Av Mimmi - 3 februari 2017 16:54


Min kommentar till dagen?
Morrrrrrrrrrr!
Matte snörvlar aningen mindre men har börjat hosta mer istället.
Och i natt var hon dessutom dåligt i magen några timmar.
Så hon vaknade inte till liv förrän klockan två idag...
Och nu kommer alla att tycka synd om Matte igen.
Men jag då???
Det är jättesynd om mig också!
Ingen leker med mig.
Ingen orkar bry sig ordentligt.
Så jag säger bara Morrrrrrrrrrr!!!
(Nä, inte till Matte, bara på min blogg.)
Over and out.

Av Mimmi - 2 februari 2017 20:32


Ingenting nytt ifrån sjukstugan idag.
Matte snörvlar på som om det inte fanns en morgondag.
Jag försöker att hålla henne sällskap ibland.
Man vill ju få lite snälla ord mellan allt snorade.
Och en skinkbit eller godis...
Jag fick både och idag.
Men så är jag ju också perfekt på att tigga - helt tyst, med huvudet på sned och en massa blinkningar...
Det funkar nästan jämt!
Matte och jag bollade till och med en boll mellan oss i morse.
Men sen blev Matte fruktansvärt yr och gick och la sig igen.
Jag måste också berätta om ett nytt fenomen här hemma.
Det växer något konstigt.
Precis överallt i lägenheten dyker det upp små vita bollar.
Som svampar ur jorden.
De uppträder i högar.
Mycket mystiskt!
Ibland försvinner de, men snart är de tillbaka.
Mestadels bredvid sängen, soffan och köksbordet.
Jag är lite konfunderad och tänkte be er om råd.
Vad är det för växter eller svampar som gror så väldigt här hemma?

Av Mimmi - 1 februari 2017 21:22


Då var auktionerna avslutade och tillsammans har vi fått ihop 1300 kronor till Södertälje katthem!
Underbart!!!
Ni som inte har Facebook kan mejla mig på anitzschmann@hotmail.com.
Lämna fullständig namn och adress och om ni vill betala via swish eller bankkonto.
Tack alla som har deltagit!

Av Mimmi - 1 februari 2017 16:28


Jag ångrar mig.
Jag gillar inte när Matte är sjuk.
Hon orkar nämligen inte leka med mig.
Hon är helt upptagen med att snyta sig!
Det går åt minst tio näsdukar i timmen och då snyter hon sig flera gånger i samma...
Jag måste helt klart halvera min godisranson om hon håller på att konsumera näsdukar på detta sätt.
Som tur är kommer det påfyllning ikväll med hjälp av Rufus matte.
Sen kan Matte snyta sig minst hundra gånger till - om inte hennes näsa ramlar av innan...
Hon påstår att det kan hända men det tror jag inte på.
Näsan är visserligen röd och svullen men den ser inte alls ut att sitta lös.
Och inte gillade hon mitt tips om att sätta en klädnypa på den, så som hon gör med mina öppnade påsar med blötmat...
Jag ville ju bara vara hjälpsam!
Annars rinner det bara rakt ut om hon inte snyter sig på en gång.
Nå ja, ögonen rinner också på henne och där är det svårare med klädnypa...
Hon ser ut som ett litet vrak!
Oj då, där fick jag en sur blick igen...
Egentligen ville jag bara titta in och påminna om att auktionerna till förmån för Södertälje katthem slutar ikväll klockan 21.
Ni kan väl ta ett sista ryck och buda allt ni orkar?
Visst är ni snälla och gör så?
Och ni som inte råka vinna får gärna skicka ett paket pappersnäsdukar till Matte...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards