livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2017

Av Mimmi - 12 februari 2017 18:56


Imorse satt Matte på huk på golvet och lekte med mig.
Och rätt vad det är så släppte hon ut lite gas.
Det både lät och luktade!
Varpå jag blev tvärnyfiken och rundade Matte för att lukta på hennes bak...
Och ikväll tyckte jag att det min tur att ge igen.
Så jag slängde mig på på rygg under soffbordet och pruttade högt!
Matte skrattade gott.
Och sen var hon tvungen att hålla för näsan...

Av Mimmi - 11 februari 2017 20:09


Idag övergav Matte mig till förmån för den där lilla tvåbeningen igen.
Hon tillbringade en massa onödig tid med att leka med honom istället för med mig.
Jag antar att ni förstår min indignation...
Just nu ligger jag på min kudde längst upp i bokhyllan och surar.
Men Matte nämnde nyss att hon fick som vanligt den där supergoda förpackningen med Sheba som tack.
Lilla tvåbeningen är mycket noga med det.
Han vet precis vilken sort det är och insisterade på att köpa den flera veckor i förväg.
Han är en smart tvåbening helt klart.
Det visar han genom att han gilla Matte, och även mig, fast han bara har sett foton på mig.
Så jag tror att jag förlåter dem.
Hit med maten, Matte!

Av Mimmi - 10 februari 2017 19:25


Vår balkong har bra utsikt.
Det tycker jag.
Matte har andra åsikter om vad som är en fin åsikt.
Men hon räknas ju inte...
Jag är nöjd med utsikten.
Men inte med nuvarande golvbeläggning.
Den är för tunn för att gräva och leka, men ändå väldigt kyligt att sitta på.
Men här sitter jag ändå och spanar.
Efter vad?
Våren förstås!
Men han syns inte till någonstans.
Jag tror att jag går in igen innan jag förfrysar rumpan och tassarna...
Mjau på er!

Av Mimmi - 9 februari 2017 06:55


Mjau, då har jag swishat iväg pengarna från auktionerna till Södertälje katthem.
Det blev faktiskt 1600 kronor!
Kanske en struntsumma för ett katthem med en massa utgifter.
Men i alla fall något.
Och jag känner mig lite stolt.
Jag är inte bara en bloggkatt utan även en välgörenhetskatt.
Även om jag inte har några pengar själv så ser jag i alla fall till att det blir pengar.
Och nästa auktion är redan under planering.
Men det kommer dröja ett tag.
Tack alla som hjälper mig att hjälpa!

Av Mimmi - 8 februari 2017 19:30

 

Igår kom mitt paket från fiskeaffären fram.

Med en himla rolig grej, som jag blev tipsad av Oskar och Ville.

Fisktillbehör är det visst.

Kattleksak multum säger jag!


 

Ett flöte på 20 gram som alltid räter upp sig, hor man än tassar till det.

Jamarroligt!

Naturligtvis lekte jag som en tok.

Och det tog inte alltför lång tid innan jag hade lyckats plocka ut den ur poolen men hjälp av tänder och klor...

Då blev det nästan ännu roligare.

För den kan både rulla och snurra runt sin egen axel.

Jag började genast leka "jaga levande byte".

Genom hela lägenheten...

Jag blev helt galen, påstär Matte.

Problemet var bara att kvällen var sen och den låter en del när den inte ligger på en matta.

Så Matte blev en glädjedödare genom att gång på gång ta den ifrån mig och lägga den på stora mattan.

Och när hon skulle lägga sig så stoppade hon den tillbaka i poolen.

Dumma Matte!!!

Vad bryr jag mig om grannarna?


 

Matte lovade att jag fick leka med den på dagtid så mycket jag ville.

Men då ville jag inte.

I alla fall inte lika mycket som igår kväll.

Men nu börjar det bli kväll igen, så snart är det dags att reta upp grannarna igen.......


Av Mimmi - 7 februari 2017 20:00


Fy så kallt det är!

Inget kul att vara på balkongen.

Jag håller mig till mina mjuka kuddar och njuter...

För två år sedan tillbringade jag dagarna under soffan.

Men nattetid smög jag runt och undersökte mitt nya revir.

Och åt!

Jag åt ordentligt redan första natten faktiskt.

För jag kände att jag hade kommit rätt.

Det var lugnt och fint och jag trivdes på en gång.

Och så är det fortfarande.

Men nuförtiden gömmer jag mig inte längre.

Nuförtiden leker jag med Matte.

Jag busar med mina leksaker och jag tigger godis.

Livet är underbart!

Men nu kan det väl bli vår snart?


 


Av Mimmi - 6 februari 2017 11:50


Idag är det exakt två år sedan jag adopterade Matte!
Eller var det omvänd?
Hur som helst.
Idag firar vi två år som sambor!!!
Två år av utvecklingen.
Två år av livslust.
Två år av kärlek.
De två bästa åren i mitt liv hittills!
Två år av eget revir, egen matskål och en massa mjuka kuddar.
Och två år med min Matte som respekterar alla mina knasigheter, skämmer bort mig något helt otroligt och älskar mig helt vanvettig.
Jag har haft en sådan tur!
Men det tar på krafterna att fira.
När Matte ville ha ett foto var jag nöjd och mätt och trött.
Så här kommer dagens pösmunk...
Med minen - måste du ta bild nu??!

Av Mimmi - 5 februari 2017 17:11


Suck, vilket väder!
Jag vägrade faktiskt att gå ut på balkongen, kan ni tänka er?
Men som tur var så var min poolskötare så pass kry att poolen blev rengjord och fick färsk vatten!
Härligt... Inte mycket som toppar en omskött pool.
Men så är det väl med servicepersonal - man kan aldrig helt lita på dem.
Catering funkar alltid.
Och även städning (av lådan).
Men underhållningen variera i kvalitet.
Det har blivit många enkla lösningar den senaste veckan.
Och mycket fågelfilm...
Vad tycker ni om fågelfilm?
Personligen tycker jag att kråkor i snö på håll är hemsk tråkigt!
Jag gillar rödhakar och blåmesar på nära håll, kvittrande och flaxande.
Det kallar jag för underhållning!
Jag har blivit så blasé med att titta på film i telefonen att jag inte bara nosade två gånger på skärmen utan även även kände på den med tassen igår kväll.
Men jag oroar mig för morgondagen.
Imorgon är det en mycket stor dag!
Tänk om servicepersonalen inte orkar fira ordentligt med mig???
Snälla ni, håll tummarna och tassarna att Matte och jag får en underbar dag imorgon!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards