livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2017

Av Mimmi - 20 februari 2017 18:48


Morrrrrrrrrrr...
Idag vägrar datorn fullständigt att samarbeta.
Som en trotsig tvååring typ.
Vill inte.
Vill inte det heller.
VILL INTE ALLS!!!
Nähä nä...
Tur man har en smart telefon.
Man kan säga att datorn just nu är lika dum som företaget Miele som vägrar att utföra en garantireperation på en diskmaskin på Södertälje katthem - för att den inte tillhör en privatperson utan en ideell organisation!
Det är väl höjden av dumhet?!
Speciellt ideella organisationer borde få service gratis och på en gång.
Eller så borde de skicka dit någon som handdiskar så länge.
För om någon har mycket disk så är det väl ett katthem!
Nä, sådana dumheter godtas inte!
Så vi uppmanar alla att bojkottar Miele!!!
Själv kommer jag att bojkotta datorn också.
Vilket är lätt då den inte fungerar...

Av Mimmi - 19 februari 2017 15:08


Ibland är Matte bara så irriterande!
Ta mina lördagsgodis till exempel.
Alla vet väl att enligt paragraf 35 i kattlagen så gäller en mycket generös tilldelning av lördagsgodis till alla katter!
(Ni har väl koll på era lagar och rättigheter som katt, hoppas jag?)
Det kan man ju tycka att man har rätt till även som skyggis.
Men vad gör Matte?
Inte nog med att hon har dragit ner drastiskt i skinkavdelningen - hon har läst för mycket om njursjukdomar - inte ens godis är helt fritt här hemma.
Antingen ska man ta dem ur handen.
Och om man inte känner för det så hamnar de i en aktivitetsleksak!
Där man ska leta fram dem utan att kunna se dem.
Jag kanske försöker att befria godis från konstiga ställen om jag ser dem.
Men det finns faktiskt gränser!
Jag är en dam.
Jag gör inte vad som helst för mat eller godis.
Jag förlöjligar inte mig själv!
Undrar just vad Matte skulle säga om jag skulle gömma bort hennes godisbitar...
Så det hela innebär att jag typ inte fick några lördagsgodis!
Fattar ni hur orättvist det är?
Hur upprörande???
Självklart ska jag ringa till min kattvokat på måndag.
Matte kommer att åka på ett saftigt skadestånd skulle jag tro.
Jag tröstar mig med Sheba under denna godislösa helg...
Visst är det synd om mig?
Suck.
Godis...
Men nä du Matte.
Godis kan du leta själv!
Jag vägrar.

Av Mimmi - 18 februari 2017 19:20


Igår eftermiddag blev Matte akut dåligt och var tvungen att ligga platt i sängen.
Först låg hon i soffan och jag i min fönstersäng.
Men sedan flyttade hon sig till sängen och efter en stund kom jag efter och la mig på min sida av sängen.
Mysigt!
Där låg vi i timme efter timme.
Somnade till ibland.
Rörde oss ibland.
Och bara var tillsammans.
Visserligen tillsammans med mellanrum men ändå.
Du och jag, Matte.
Det är kärlek.

Av Mimmi - 17 februari 2017 14:32


Idag kom årets första insekt infarandes när Matte öppnade balkongdörren.
Mjausig spännande!
Och helt klart bästa fredagsunderhållningen.
Varken Matte eller jag kunde dock identifiera den lilla krabaten så jag åt inte upp den.
Istället fick jag Mjau blötmat.
Fast det är fredag!
Morrrrrrrrrrr.
Jag slickade i mig såsen och ställde mig sedan för att stirra på Matte.
Krävde liksom - såsen är slut, fyll på mera sås.
Det funkade förstås inte.
Men man kan ju alltid försöka...
Till slut åt jag även upp bitarna och stirrade på Matte igen.
Nu är tallriken ren, nu kan du fylla på med Sheba!
Det funkade inte heller.
Tydligen ska jag vänta till ikväll.
Dumma Matte.
Då går jag och solar i min fönstersäng så länge då...

Av Mimmi - 16 februari 2017 15:46


Dagens tema är mat och vila.
För både Matte och mig.
Matte hade en ansträngande dag igår och behöver återhämta sig.
Och jag är alltid upplagd för mat och vila.
Särskilt om jag har busat ordentligt!
Och helt nyligen visade Matte mig kassen...
För några veckor sedan beställde hon en del billigt Sheba från Matsmart.
Och eftersom jag tyckte om det så hade hon slagit till igen.
Beställt massor med påsar!
Sortiment skiftar väldigt så hon passade på.
Så nu har vi en hel papperskasse fullt med Sheba!!!
Den är proppfull och den är bara till mig.
Matte mumlade visst något om att någon är bortskämd.
Men jag lyssnar inte på det örat...
Dessutom kostade det faktiskt mindre än samma mängd Mjau.
Så det så.
Helst vill Matte ju att jag äter så nyttig som möjligt.
Men jag har uppfostrad henne väl, som ni förstår.
Hon viker sig för mina önskemål, precis som det ska vara mellan katt och personal!
Mjau.


Av Mimmi - 15 februari 2017 14:05


Mjau.
Vill lämna ett lägesrapport från igår.
Underförstått hur snäll jag var igår.
När Matte vaknade hade hon fått en boll framför sängen.
En av mina älskade bollar.
Det är ett kärleksbevis!
När Matte lade sig för att vila mitt på dagen så kom jag efter en stund och la mig på andra sidan sängen.
Det kallar vi för sänggos.
Matte fick även ta några bilder!
Och på kvällen tog jag några godisbitar direkt ur Mattes hand, inte med tassen utan med tungan.
Så mycket kärlek på en och samma dag!
Ja, ni fattar att jag verkligen har ansträngd mig för att göra Matte glad.
Och Matte blev jätteglad så nu känner jag mig så nöjd så nöjd!
Mjau!

Av Mimmi - 14 februari 2017 12:19


Mjau, ville bara berätta för er att Matte och jag är miljonärer!
Matte säger att om hon hade fått en krona varje gång hon har lett eller skrattat på grund av mig, kännt glädje, lycka, tacksamhet och kärlek på grund av mig de senaste två åren så skulle hon vara miljonär vid det här laget.
Och det är samma för mig.
Så mycket lycka, glädje, njutning, tacksamhet och kärlek som jag upplevt med Matte under dessa två år!
Nu är det ju ingen av oss som fått minsta lilla slant för allt detta.
Och det gör ingenting alls, faktiskt.
(Även om det hade varit kul att tjäna pengar på bloggen för att kunna hjälpa ännu fler hemlösa katter.)
För Matte och jag är miljonärer ändå.
Vi är miljonärer på positiva känslor!
Och det är viktigast.
Särskilt i en relation.
Men jag tog mig ändå friheten att fixa en present till Matte från Kattstallets webbutik.
En brosch som hon kan bära nära sitt hjärta på utsidan på samma sätt som hon bär mig i sitt hjärta.
Mjau, kom ihåg att alla dagar är till för kärlek!!!


Av Mimmi - 13 februari 2017 12:48


Matte har försvunnit till jobbet och kommer hem sent.
Det är inte kul!
För nuförtiden tycker jag att det är roligare att leka med Matte än utan henne.
Jag vet, jag har massor med leksaker.
Men det är så mycket mera spännande när Matte är med.
Dessutom är allting trevligare när hon är hemma.
Även om hon kanske mest ligger i soffan.
Jag vill helt enkelt ha en hemmamatte!
Är det verkligen för mycket begärt?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards