livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Mimmi - 22 januari 2017 20:59


Mjau, jag saknar min Matte väldigt mycket.
Jag saknar våra rutiner.
Hennes röst.
Hennes fina blinkningar med mig.
Våra lekar.
Jag saknar inte godis.
För Matte har gett strikta anvisningar om att jag ska ha godis varje dag.
Och eftersom jag är blyg den här gången så får kattvakten lägga godisbitar i en äggkartong där jag plockar dem ifrån.
Jag äter också ordentligt och sånt.
Men jag vill ha min Matte här!
Nu!!!
Hon kommer hem om tre dagar.
Och nu måste ni hjälpa mig!
Jag brukar ju alltid hitta på något extra busigt när Matte är bortrest för att visa mitt missnöje ordentligt.
Men än har jag inte kommit på en bra hämdaktion för den här gången.
Har ni några tips?
Matte har gömt undan alla garnnystan så jag kan inte köra min favorit, som är ett stort trassel runt soffbordets ben...
Hur jag än rynkar på pälsen så kommer jag inte på något bra hyss.
Ni har säkert några förslag, eller hur?
Snälla???


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards