livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 januari 2017

Av Mimmi - 19 januari 2017 20:00


Eftersom det inte händer så mycket här hemma just nu så låter jag Matte berätta lite mer om semestern.
Matte gick och vilade sig efter en liten promenad igår eftermiddag.
Hon vaknade flera timmar senare av att hon frös...
Så hon bytte till pyjamas, borstade tänderna, bloggade och somnade om.
Sammanlagt sov hon 15 timmar.
I förmiddags var det faktiskt rätt soligt!
Matte njöt på balkongen och tankade värme och D-vitamin.
Men sedan blåste det upp ordentligt och molnen var tillbaka.
Dessutom kom Matte fram till vid frukosten att hon hade glömt att ta med sig sin semester-mugg.
En stor stabil mugg hon alltid tar med sig
Utrustningen på dessa lågpris-appartments är ju bedrövligt och kopparna är alltid minimala.
De blir tömda på några klunkar.
Hur ska Matte klarar sig då?
Hon är ju teinist...
Spisen behöver minst fem minuter för att få vattnet nära kokpunkten dessutom.
Så man kan säga att hon är sysselsatt.
Med att göra te.
Och att göra te.
Och att göra te igen...
Vad bra, då kan hon inte hitta på några dumheter!
Dessutom är det bättre att hon glömde muggen.
Hon höll på att glömma packa ner sina mediciner och det hade varit mycket värre.
När man bloggar på mobilen så kan man bara lägga upp en bild, annars riskerar hela inlägget att försvinna.
Så jag valde mellan en bild med sol och en med svarta moln.
Men efter att ha tittat på väderprognosen och kommit fram till att det kommer att bli mycket moln och även regn till helgen, medans det blir superfint väder när Matte åkt hem igen så får ni den soliga bilden!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards