livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 1 januari 2017

Av Mimmi - 1 januari 2017 12:01


Ja, då har vi överlevd nyårsafton.
Med nöd och näppe.
Matte var lite dum.
Hon hade läst för mycket om att man ska låtsas som ingenting för att lugna katten.
Bullshit, säger jag!
Förra året pratade hon lugnande med mig hela kvällen och då var jag rätt lugn.
Igår kväll låtsades hon som ingenting och jag blev så rädd!!!
Jag vill ju ha min VIP-behandling på nyårsafton!
Jag är beroende av det för att hålla mig lugn.
Igår kväll försökte jag vara modig.
Jag käkade lite räkor vid halvtolv.
Men strax därpå blev det så mycket smällar att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Jag sprang några gånger förtvivlad mellan vardagsrummet och sovrummet men det var lika hemsk på båda sidorna av huset.
Till slut gömde jag mig längst in under sängen.
Så Matte tillbringade tolvslaget liggandes på magen bredvid sängen, pratande med mig...
Det borde hon väl ha börjat med mycket tidigare?
Matte säger att hon skulle vilja mörda varenda en av hennes grannar i kvarteret.
De hade verkligen gått all in för sina fyrverkerier och det smällde något helt otroligt precis framför våra fönster.
Och eftersom husen står så tätt ekade det förstås ordentligt också.
Jag tillbringade en hel timme under sängen.
Sen vågade jag mig fram för att gå på lådan.
När det väl var helt tyst ute till slut lekte Matte med mig med något av mina favoriter.
Då släppte det helt.
Sen var det den vanliga kvällsrutinen och allt var bara bra igen.
Men när Matte hade lagt sig så kom jag och la mig på andra sidan sängen.
Det kändes bäst att vara nära Matte efter allt som hade hänt.
Där sov jag tryggt i några timmar.
Nu är jag redo för ett nytt år!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards