livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2016

Av Mimmi - 6 november 2016 13:08


Nej men hör ni, vilket äckligt väder!
Hela balkongen är full med snö.
Okej, inte fullt, men det är snö överallt nu.
Undrar vem som är ansvarig för det?
Matte påstår att hon är helt oskyldig.
Ska man tro på henne?
Jag har hur som helst inspekterad mitt revir därute.
En mycket snabb runda.
Sen var Matte väldigt fräck och kom hemskt nära med kameran.
Så ni får en halvskrämd nästan-puss.
Söndagspuss av en skyggis helt enkelt!

Av Mimmi - 5 november 2016 17:53


Igår var Matte irriterande.
Idag är hon tråkigt.
Jag avståd från att gå ut då det blåser småspikar idag.
Så då kan man väl förvänta sig annan underhållning?
Men Matte sov liksom hela förmiddagen.
Och sen pysslade hon hela eftermiddagen.
Dötrist, tycker jag.
Hon hälsar till intresseklubben att "the special edition" är klar nu.
Plus två stora fina på A-4 format.
Nu är det bara sisådär 40 eller 50 kort kvar...
Men hon lägger ut dem först när alla är klara så att man kan samfrakta.
Jodå, jag vet att det är till förmån för hemlösa katter som hon håller på och det är ju bra.
Men hon kan väl inte bara strunta i mig?
Jag har ju i alla fall VARIT hemlös och behöver fortfarande kompenseras för det...
Jag har inte ens fått lördagsgodis än!
Så det är fruktansvärt synd om mig!!!
Sätt fart nu, Matte, letar fram mina bollar.
Jag vill leker med snöret också.
Och hit med godis nu på en gång!

Av Mimmi - 4 november 2016 18:28


Idag var Matte lite irriterande.
Först hade hon fräckheten att begränsa min tid på balkongen till 10 minuter.
För att det är för kallt, som hon påstår.
Sedan inspekterade hon alla hushållets täcken och filtar.
(Jag höll hårt med klorna i mitt älskade extratäcke.)
Hon valde den mest varma, i tjock ylle, och tog ner den till icabutiken.
Och vips så var det inte vårt längre utan tillhörde tjejen som sitter och tigger utanför.
För att hon fryser, påstår Matte.
Hon är mycket fixerad vid kyla och frysa nuförtiden...
Sedan blev det supersnabb fredagsmys.
En liten baguette uppskuren på längden, pesto istället för smör och så mozzarella på det i skivor.
Fem minuter i ugnen.
Smaskigt tyckte Matte.
Blä vegetarisk tyckte jag.
Jag fick istället prova en ny sorts Mjau blötmat.
Matte hade åkt till den stora affären igår på väg hem och där hade de utökad sortimentet från en till fyra sorter!
Naturligtvis kunde Matte inte bestämma sig så hon köpte alla fyra.
Lika bra det, hon åker inte dit så ofta så hon måste ändå köpa flera stycken.
Så nu mumsar jag på kalkon i sås.
Trevlig helg allihopa!

Av Mimmi - 3 november 2016 18:36


Det är kul att härma Matte.
Helt enkelt göra precis som hon gör.
När hon kom hem kollade vi genom matkassen.
Sen gick Matte och lade sig i soffan och sov en timme.
Varpå jag lade mig i min fönstersäng och gjorde detsamma.
När hon vaknade och satte sig upp hoppade jag ner från min säng.
Nästa steg var toaletten.
När jag hade kollat att Matte satt ordentligt på sin så tog jag en sväng på min egen.
Sedan drack Matte ett glas vatten och jag klunkade ur poolen.
Nu inväntar jag med spänning nästa steg.
Det borde väl vara dags för mat?
Ska du ha matsällskap, Matte?
Som sagt, jag fortsätter.
Det här är kul!

Av Mimmi - 2 november 2016 15:48


Matte funderar på att fuska.
Hon har köpt en ny vattenkokare till sig själv i julklapp.
En sån där man kan ställa in temperatur och det lyser och förändrar färgen efter temperaturen.
Den som vi har nu var en budgetvariant från ett lågpris-varuhus och den höll bara i tre år.
Den har krånglat ett tag och sedan några dagar tillbaka går det inte alls att stänga locket.
Vilket retar Matte.
Och även mig, då jag inte gillar ljudet och nu låter den ännu mer.
Men det är ändå många veckor kvar tills det är jul.
Även om det snöar idag.
Själv fuskar jag inte alls.
Fast jag vägrade att patrullera balkongen i det här vädret.
Men jag ligger ju i min fönstersäng där jag har full koll på balkongen och omgivningen.
Så jag har koll men slipper att bli blöt och frysa om tassarna.
Kompromiss kallas det.
Jag har dock ingen aning hur man kompromissar om en vattenkokare...

Av Mimmi - 1 november 2016 18:45

 

Mjau, jag uppmanade ju alla att visa mer kärlek till varandra efter att Rasmus sorgligt nog fick somna in.

Och efter ett tag kom jag på att detta även gällde mig själv!

Visst kör vi mycket slow-blink, Matte och jag.

Och visst kan jag kasta mig på rygg bredvid Matte när vi leker.

Men det här med att visa kärlek konkret är jag faktiskt lite dåligt på.

Så jag startade mitt eget kärleksprojekt.

Två gånger har jag kommit till Matte mitt i natten och legat bredvid i minst en halvtimme.

Och igår kväll, när Matte kom hem sent från jobbet, ville jag visa henne hur mycket jag hade saknat henne.

När det dröjde innan hon kom för att leka med mig så kom jag till henne istället!

Hon satte på sängen och knappade på mobilen (annonser på Tradera, antalet är månadsbunden och hon var tvungen att fixa detta eftersom det var sista oktober).

Jag gick in och ut ur sovrummet några gånger.

Efter ett tag undrade Matte var jag hade tagit vägen?

Då låg jag bakom henne på sängen!

Visst det är en halvmeter mellan hennes sängplats och min myshög på extratäcket.

Men ändå.

Jag ville visa henne att jag ville vara med henne.

Visa lite tillit.

Och kärlek.

Jag tror att Matte blev väldigt glad.



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards