livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2016

Av Mimmi - 14 november 2016 16:30


Hej alla kära kattvänner!

Underbart att ni handlar Mattes kort!!!

Vi har redan fått ihop en hel del pengar   


För att göra det lite enklare för er som fortfarande vill köpa kort har Matte fotat alla resterande kort så att man får lite bättre överblick.

OBS: samma regler gäller som i förra inlägget.

Dessa foton har tagits i lampsken och inte i dagsljus, vilket tyvärr påverkar bildkvalitén lite negativt.  

Jag har inte hållit mig till den gamla ordningen, det hade tagit för mycket tid.


Dessa kort är kvar:


A

 


B

 


C

 


D

 


E

 


F

 


G

 



Av Mimmi - 13 november 2016 16:00


Då är stunden kommen för den stora försäljningen!

Nu ska vi försöka få ihop så mycket pengar som möjligt för att hjälpa hemlösa katter!!!


Eftersom jag skicker ut alla kort är det enklast att ni betalar först till mig så att jag har koll på betalningen och skickar alla kort dit de ska vara.

Jag kommer sedan lämna hela summan till Hemlösa Katter i Nöd här i Stockholm.

Vi körde en liten utlottning här hemma då det finns så många fina organisationer så det var svårt att bestämma sig.


Jag vet att det är lite knöligare att kommentera här men måste hålla det på ett ställe för att kunna behålla överblicken.

Självklart får ni gärna dela inlägget på er blogg eller facebooksida.


Eftersom Matte bara är människa så finns det tyvärr lite klister på vissa kort där det inte ska vara.

Det finns kort med små silvriga berlocker med katter och hjärtan med tassar eller katt på.

Det finns kort med utstansade papperskatter på, och så finns det kort som bara är konst.

Innuti finns lite utsmyckning med wasi-tejp.

Den går enkelt att ta bort eller flytta om ni så vill.

De flesta kort är dubbla och de flesta kort är i format A5. 

Det finns dock några undantag.


Några enkla regler:

På varje bild finns det fyra kort.

Bilderna är markerade med bokstäver som A, B, C och så vidare.

Korten på bilden räknas från 1-4, dvs 1 är uppe till vänster, 2 är uppe till höger, 3 är nere till vänster och 4 är nere till höger.


Varje kort kostar 40 kronor.


Ni kommenterar nedan vilka kort ni vill köpa.

Till exempel 3B, 1F, 4K.

Om flera har skrivit upp samma kort för köp är det den som kommenterade först som får den.


Allt klart?

Då kör vi!


A

 


B

 


C

 


D

 


E

 


F

 


G

 


H

 


I

 


J

 


K

 


L

 


M

 


N

 


O

 


P

 




Q

 


R

   



Och här kommer några exempel från insidan, dels med wasi-tejp och dels med färgat pappersbit där snöret för ett hänge har limmats fast.

 

 



Av Mimmi - 12 november 2016 15:45


Medans Matte klipper och klistrar julkort och skär och svär...
Så roar jag mig med att studera stjärntecken.
Jag hittade en upplistning på vilka egenskaper katt får beroende på vilken månad katt är född.
Nu har jag visserligen ingen aning om vilken månad jag är född.
Och det finns flera stycken som skulle kunna passa...
Men det är rätt kul!
Så alla katter - kolla egenskaperna för ditt beteende i ditt stjärntecken.
Och skratta!
Eller rynka på morrhåren...

Av Mimmi - 11 november 2016 14:07


Som ni vet är jag en katt.
En lite ovanlig katt.
På många sätt och vis.
Men även om vi bortser från att jag är en skyggis med posttraumatisk stressyndrom så är jag ovanlig.
Jag är en försiktig katt.
Jag river inte ner saker och jag testar inte tyngdlagen som de flesta andra katter gör.
Däremot älskar jag att experimentera med vatten.
Och sedan jag fick min pool så tycker Matte att det har eskalerat lite.
Nu behöver jag inte bada bollarna i vattenskålen längre.
För även om det redan finns leksaker i poolen så tycker jag att man måste undersöka hur andra saker reagerar när man kastar in dem i vattnet.
Självklart tar jag helst mjuka leksaker till mina experiment.
Sedan undersöker jag om de kan simma, hur de ser ut när de blir blöta och framförallt hur mycket vatten de kan syga i sig.
Idag tyckte dock Matte att det hade gått lite för långt.
Jag förstår inte alls vad hon menar.
Leksaken i fråga var inplastad tills nyligen och väldigt uppskattat.
Häromdagen tog Matte bort plasten för jag hade tuggat så mycket på den.
Hon ville inte att jag skulle få plastbitar i mig.
Då var den inte alls lika roligt längre!
Så den fick bli mitt senaste experiment.
Konstigt nog tyckte Matte att det var värre än mina andra vattentester.
Hon har dock vägrat att förklara varför.
Det måste vara en konstig tvåbeningsgrej.
Titta själv...



Av Mimmi - 10 november 2016 19:30

 

Idag var det knappt över nollan så då tog jag mig samman och gick ut.

Och så röjde jag lite...


 

Snön var hög men jag hade spring i benen.

Och dessutom hade jag ett mål:


 

Min koja!

Perfekt att ligga och spana lite utan att frysa bort tassarna.


 

Och när jag väl hade börjat så var det rätt kul!

Så jag tog några extra svänger och grävde lite innan jag kom in igen.

Matte säger att snön snart kommer smälta igen.

Lika bra att passa på att busa i den ordentligt då!


 

Allt ni ser står undertecknat för.

Matte har inte satt så mycket som en tåspets på balkongen.

*stolt katt*



Av Mimmi - 9 november 2016 13:15

 

Men vad i hela kattens namn?

Jag kan knappt ta mig ur balkongdörren!

Tassarna sjunkar ner djupt.

Ska det verkligen vara så mycket snö?


 

Jag är ju helt insnöat!

Om det inte hade varit för den stora krukan skulle jag inte alls kunna vara ute.

Titta på mitt perspektiv:


 

Det här är väl ändå lite för mycket?

Och det bara snöar och snöar...


 

 

Snart är ju hela balkongen full!

Vad gör jag då???


 

Inte ens bilarna syns längre.

Det här är faktiskt kräksnö deluxe.

Tack, det räcker nu.

Kan någon trycka på stopknappen?

Och det ni ser här nedan är inte snö på fönstret - nej, det är Mattes och mina tårar över vädret...


 



Av Mimmi - 8 november 2016 16:49


Mjau, det är en sån där tråkig dag där Matte är halvdöd och bara ligger ner.
Jag fick gå ut i morse och nu har jag vant mig med snön så jag ville inte komma in igen.
Men efter trekvart fick Matte nog.
Hon tvingade in mig för att varken hon eller blommorna skulle frysa ihjäl.
Tänk så känslig det här hushållet är...
Bara jag som alltid klarar mig!
Och nu har jag paxad Mattes plats i soffan.
Bara för att retas lite.
Du ska väl ändå tillbaka till sängen?
Nähä, du hade tänkt att ligga i soffan nu?
Sorry, men det är upptagen!
Du kan få ligga på golvet istället.
Det är rätt mjuk av allt katthår som jag lämnat där...
Matte tyckte inte alls att det var kul.
Hon har ingen humor hon.
Mjahahahahau...


Av Mimmi - 7 november 2016 16:15


Matte till mig:
Jag tycker inte om när du bajsar klockan 3 på natten och inte täcker över det!
Den lukten kan väcka upp döda!!!

Jag till Matte:
Jag tycker inte om när du vägrar att rensa min låda bara för att klockan är 3 på natten.
Du vaknar ju och stönar som om du är sjuk.
Och så drar du täcket över huvudet och flämtar efter luft genom en liten glipa...
Det är faktiskt väldigt löjligt.
Jag täcker inte över så att du kan rensa lättare!

Matte till mig:
Men jag sover klockan tre på natten.
Och jag vill fortsätta sova!
Jag älskar dig jättemycket!!!
Men inte klockan 3 på natten...

Jag till Matte:
Du är faktiskt överkänslig!
Och larvigt.
Jag tycker att du borde skärpa dig.
Men annars tycker jag rätt bra om dig...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards