livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under november 2016

Av Mimmi - 22 november 2016 18:30

 

Pssssst!

Matte är igång igen.

Hon ska göra några fler kort.

Det blir kattema då de såldes bäst.

Och det gäller ju att hjälpa hemlösa katter i nöd.

Dessutom lägger hon upp lite saker på säljsidan för hemlösa katter i nöd på Facebook.

Just nu ligger där några roliga kattböcker och lite klistermärken som kom ihop med den personliga almanackan igår.

Med det kommer fler saker.

Så håll utkik!


Idag när Matte kom hem var hon glad.

Hon hade varit hos Lidl för att köpa lite tysk julgodis och då hade hon hittat det här:


 

Perfekt för att göra kort med!

Och mycket billigare än de hon har köpt tidigare...

Vi firade genom att jag fick några godisbitar från handen.

Vanligtvis äter jag bara skinkbitar från handen.

Men Matte var glad och det smittade.

Dessutom bestämde hon att det var enda sättet att få dem idag.

Och eftersom jag var sugen så gav jag efter till slut.

Men kom ihåg - det är en hemlis!


 


Av Mimmi - 21 november 2016 15:30

 

Idag kom den nya personliga almanackan som Matte hade beställd.

Och ni behöver naturligtvis inte gissa vem det är som pryder den.


 

Självklart är det jag!

I all min fluffiga skönhet.

Matte tycker att året blir så mycket roligare när hon får titta på mig jämnt och ständig.

Dessutom är hon ju en mycket stolt katt-matte.


 

Och här bilderna utan plastpärmarna...


 

Mjau, det nya året är härmed säkrad!


Av Mimmi - 20 november 2016 13:16


Men vad gör du Matte?
Vaddå gå och sova några timmar till?
Vi är ju uppe!
Javisst, jag har fått blötmat.
Det var gott.
Och jag varit en stund på balkongen och luftat pälsen.
Men nu är det lekdags, tänkte jag!
Vaddå leka själv?
Eller senare?
Jag vill ju leka nu!
Med dig!!!
Nähä nä...
Tror inte att jag håller dig sällskap i sängen!
Jag har andra planer när du är så tråkigt.
Planer som innebär ett besök på lådan.
Med passande lukt och så vidare...
Hehe, där fick du!
Nu ska jag leka med allt som låter riktigt mycket...

Av Mimmi - 19 november 2016 18:50


Idag har jag sovit riktigt mycket.
Matte var på jobbet så när jag hade "vinkat" av henne i hallen gick jag och la mig.
När Matte kom hem nu sov jag fortfarande.
Och jag lyfte inte ens på huvudet när hon kom in i sovrummet, klädde av sig och kröp ner i sängen.
Jag vet ju att hon behöver sina tupplurar.
Och när hon sover är hon helt harmlös.
Så vi samsas verkligen bra i sängen nuförtiden.
Bara var och en håller sig på sin sida.
Och det är bra att hon vilar sig.
För snart kommer jag att vakna pigg och glad och sugen på bus!
Bäst för Matte att hon då känner likadant...

Av Mimmi - 18 november 2016 20:56


Mjau.
Inget bloggande idag.
Matte och jag tog just en tretimmars tupplur i sängen.
Nu har hon gått upp och då måste jag slappna av ordentligt och sova några timmar till.
Over and out.

Av Mimmi - 17 november 2016 17:00

 

Idag har jag busat i 2,5 timmar i sträck.

Dels med Matte, dels utan Matte.

Sen med Matte igen och så själv igen.

Matte sa att det märktes att jag inte fått busa med henne ordentligt igår.

Jag behövde ta igen lite bus...


 

Det roligaste buset är naturligtvis det som Matte är tveksam till.

Det här till exempel.


 

Att gräva i blomkrukor är fantastisk kul.

Tråkmatte är dock dum och har satt kartong i vägen för mig.


 

Man får göra det bästa av situationen helt enkelt!

Att vända sig till själva plantan.


 

Spännande!

(Och för er som vet att denna växt är giftig för katter kan jag meddela att jag aldrig tuggar på några av Mattes alla växter. Inte orkideerna, hibiskusar, pelargoner eller avokadoplanterna. Och ingen annan grönväxt heller. Jag har ju mitt kattgräs!)


 

Jag är så snäll, Matte, så snäll!

Lita på mig!!!


 

Men Matte sa NEJ !

Jag fick inte klättra.

Dumma Matte!


Men okej då, det är rätt kul med snören, bollar, möss och poolen också...



Av Mimmi - 16 november 2016 14:47


Eftersom Matte jobbar till sent ikväll så vet jag hur det blir.
Hon kommer att vara för trött för att leka ORDENTLIGT med mig.
Men det finns en lösning på detta.
I Mattes telefon finns det nämligen en massa appar till mig.
Så när Matte sjunker ner i soffan sätter hon på en app till mig och ställer telefonen på golvet.
Då kan jag roa mig själv i upp till en halvtimme.
Mjau!

Av Mimmi - 15 november 2016 17:45


Eftersom Matte har varit så duktig med att göra och sälja alla dessa kort så tyckte jag att hon förtjänade en belöning.

Så igår kväll, när vi hade lekt klart och Matte la sig i sin säng då sprang jag runt sängen och hoppade upp på andra sidan.

Och inte nog med det.

När Matte vände på huvudet så stod jag på kudden som ligger mellen våra sovplatser.

Matte blev nästan lite chockad.

Jag tog henne verkligen på sängen, hahaha...

Men när hon frågade om hon kunde få en godnatt-puss så fick hon nobben.

Det ingick inte i det här paketet.

Någon måtta får det ju ändå vara när man är skyggis!

Sedan la jag mig tillrätta på extratäcket och somnade.

Och där sov jag i flera timmar!!!

Varje gång Matte vaknade och vände på sig låg jag kvar.

Men på morgonen var jag borta.

Matte var jätteglad och tyckte att hon hade fått världens finaste belöning!

En nära-katten-upplevelse...

Mjau!


 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards