livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 13 november 2016

Försäljningen börjar nu!

Av Mimmi - 13 november 2016 16:00


Då är stunden kommen för den stora försäljningen!

Nu ska vi försöka få ihop så mycket pengar som möjligt för att hjälpa hemlösa katter!!!


Eftersom jag skicker ut alla kort är det enklast att ni betalar först till mig så att jag har koll på betalningen och skickar alla kort dit de ska vara.

Jag kommer sedan lämna hela summan till Hemlösa Katter i Nöd här i Stockholm.

Vi körde en liten utlottning här hemma då det finns så många fina organisationer så det var svårt att bestämma sig.


Jag vet att det är lite knöligare att kommentera här men måste hålla det på ett ställe för att kunna behålla överblicken.

Självklart får ni gärna dela inlägget på er blogg eller facebooksida.


Eftersom Matte bara är människa så finns det tyvärr lite klister på vissa kort där det inte ska vara.

Det finns kort med små silvriga berlocker med katter och hjärtan med tassar eller katt på.

Det finns kort med utstansade papperskatter på, och så finns det kort som bara är konst.

Innuti finns lite utsmyckning med wasi-tejp.

Den går enkelt att ta bort eller flytta om ni så vill.

De flesta kort är dubbla och de flesta kort är i format A5. 

Det finns dock några undantag.


Några enkla regler:

På varje bild finns det fyra kort.

Bilderna är markerade med bokstäver som A, B, C och så vidare.

Korten på bilden räknas från 1-4, dvs 1 är uppe till vänster, 2 är uppe till höger, 3 är nere till vänster och 4 är nere till höger.


Varje kort kostar 40 kronor.


Ni kommenterar nedan vilka kort ni vill köpa.

Till exempel 3B, 1F, 4K.

Om flera har skrivit upp samma kort för köp är det den som kommenterade först som får den.


Allt klart?

Då kör vi!


A

 


B

 


C

 


D

 


E

 


F

 


G

 


H

 


I

 


J

 


K

 


L

 


M

 


N

 


O

 


P

 




Q

 


R

   



Och här kommer några exempel från insidan, dels med wasi-tejp och dels med färgat pappersbit där snöret för ett hänge har limmats fast.

 

 



 
 
Ingen bild

Charlotta Rensfeldt

13 november 2016 17:15

B2/e3/f2/g3/i1/p1/j1 TACK ❤

Mimmi

13 november 2016 17:52

:)
Då är det bara att swisha till min mobil.

 
Louise Forssell

Louise Forssell

13 november 2016 18:58

P2, P3, P4

http://L

 
Ingen bild

Louise Forssell

13 november 2016 19:01

(Det bara flög iväg ovan... dessutom skrev jag fel: p2, p3, k4 skulle det vara!)
Tack på förhand från
Zeta, Malte, Florence och matte

Mimmi

13 november 2016 19:25

Jag fixar. Skicka pm med din adress så får du betalningsuppgifter.

 
Ingen bild

Ann-Margrete Bergkvist-Nilsson

13 november 2016 19:49

E1, E2, H4 och F3, Tack!

Mimmi

13 november 2016 20:06

Hej! Om du har Facebook kan du skicka ett pm till Mimmi Hittekatt med din adress.
Annars får du svara här.

 
Cirkus Boman

Cirkus Boman

13 november 2016 19:51

G2, G3 tack, skickar pm med adress

http://https://bomansblog.wordpress.com

Mimmi

13 november 2016 19:58

G3 är redan tagen.
Vill du titta en gång till eller bara ta en?

 
Ingen bild

Björn

13 november 2016 21:08

Benny och jag måste samordna vår beställning. Finns ju så många fina att välja på.
Jag skickar en beställning imorgon!

 
Mimmi Hittekatt

Mimmi Hittekatt

13 november 2016 21:10

G1 är också borta.

http://Livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Björn

14 november 2016 00:36

Här kommer min och Bennys beställning (skickas till mig):
A1-4, B1,B3-4, C1-4, F4, G4, H1-2, I2, K4, L1, M3, R.
Du får återkomma om de finns kvar så för jag över pengar till dig. Om något av dem inte finns kvar vill vi välja ett annat istället för det/de som saknas.

Mimmi

14 november 2016 11:12

Hej! Alla finns förutom k4.
Vilket vill ni ha istället?

 
Ingen bild

Maja Neander

14 november 2016 10:53

Gärna D1, E4 och J2. Försökte kolla så de fanns kvar fortfarande... Borde hållit mig framme o knipit några godbitar till... Får vara snabbare nästa gång ;-)

Mimmi

14 november 2016 11:12

De finns kvar :)
Så de är dina!

 
Ingen bild

Björn

14 november 2016 11:45

Istället för K4 tar vi O3!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Av Mimmi - Lördag 23 mars 21:59


Mjau, jag har latat mig ordentligt idag. Det har varit lite väl mycket senaste tiden. Först mjauktionen och sedan Mattes ryggskott. Det var väldigt mycket att ta hand om för lilla mig. Men så är det också bara jag som kan göra det bra. Så...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards