livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 september 2016

Av Mimmi - 8 september 2016 17:15


Matte och jag läser just nu en bok tillsammans.

"Så blir du en gladare katt" heter den.

Vi läser den inte för att jag inte är tillräckligt glad utan för att fortbilda oss.

Det är ju viktigt med fortbildning emellanåt.

Dessutom verkar Matte blir glad av den.


 

Hittills har vi kunnat definera vilken katt-typ jag liknar mest.

Ja Matte påstår att det stämmer rätt bra på mig.

I alla fall det mesta.

Förutom att jag har börjat mitt liv som hemlös.

Så jag måste ju kompensera nu...


 

Och vi har kunnat lära oss hur man hittar en bra ägare.

Detta var väldigt onödig tycker jag.

Jag har ju redan den bästa ägaren man kan ha (även om hon inte är välbeställd).


 

Jag måste ju medge att jag både fräste och försökte gömma mig när Matte kom för att titta på mig.

Så dessa tips hade jag behövt långt tidigare.

Men det gick ju bra ändå.

Matte såg min potential i alla fall.

Och eftersom hon skrattar mycket när vi läser i boken så ska vi nog fortsätta med det.

Fast då borde den väl heter "så blir du en gladare matte", eller hur?


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards