livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 augusti 2016

Av Mimmi - 20 augusti 2016 22:45


Vi har varit lata idag.

Både Matte och jag.

Sovit mycket.

Hängt på balkongen.

Ätit godis.

Inte gjort något vettigt.

Ibland undrar jag om Matte har lite katt-gener i sig...

Fast hon är inte lika vig som jag.

Det skyller hon på sin onda fot.

Stukningen har tydligen blivit värre igen.

Hon har traskat runt för mycket antagligen.

Kanske gått lite för fort.

Idag kom hon knappt ner till källarförrådet.

Dags att pensionera henne?

Eller bara byta ut foten?

Den har ju krånglat nu i några år.

Jag har då aldrig stukat någon tass.

Inga inflamationer heller.

Så kan det väl gå när man bara tar sig runt på två ben istället för fyra!

Men Matte vägrar att testa att gå på fyra ben...

Jaha ja.

Hade tänkt att skriva om det där som Matte tog hem från Sagas matte igår.

Hon packade upp det idag.

Något spännande!

Men så har jag bestämd att ni får vänta till imorgon.

Jag ids bara inte idag.

Matte?

Ska vi ta en till runda med godis och sen gå och sova? 



 


Av Mimmi - 20 augusti 2016 11:52


Det blev lite speciell fredagsmys igår.
För Matte däckade i soffan.
Men hon använde sig av ett knep för att hålla mig nöjd.
Hon laddade ner en ny app till mig i telefonen!
Och den var kul.
Först tittade jag nästan en halvtimme på en ljusprick som åkte runt på skärmen.
Jag var mycket koncentrerad!
(Matte somnade nästan direkt...)
Sen blev det en liten mus som kilade runt och försvann och dök upp igen.
Också bra.
Men jag tycker bättre om ljuspricken.
Matte kunde inte fota mig eftersom telefonen var upptagen.
Men ni kan få titta på det fina smycke som Matte fick igår av min kompis Sagas matte.
Speciellt anpassad till henne och mig.
För att jag är adopterad.
Och jag tycker att alla som ska skaffa katt borde adoptera!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards