livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 augusti 2016

Av Mimmi - 7 augusti 2016 16:45

 

Där ute på balkongen hade Matte byggt något till mig.

Av delar från ett gammalt trasig klösträd.

En koja!

Med solskydd.


 

Jippie!!!

Nä, det sa jag faktiskt inte.

Jag rynkade på morrhåren och närmade mig försiktig.

Min älsklingsplats, där jag brukade ligga under en pall, hade förändrats totalt.

Och den luktade främmande katter.

Det fanns till och med katthår kvar på den!

Nyfikenheten tog dock snart över.


 

Matte fick hålla sig inne så det blev väldigt otydliga bilder genom myggnätet.


 

 

Men ja, jag undersökte allting mycket nogrann.

Och efter ett tag blev jag modigare.


 

Då fick Matte fota lite närmare.

Hm hm hmmmmm.....

Vad ska detta vara för något?


 

Det är spännande Matte.

Men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Jag sätter mig här så länge...

Och funderar lite.

Du behöver inte fota mer, jag tänker inte bjuda på några fina bilder!


 




Av Mimmi - 7 augusti 2016 16:00

 

Som ni vet älskar jag balkongen.

Och Matte älskar också balkongen.

Vilket betyder att det finns massor med växter där.

Massor!


 

Och de frodas och mår fint.

Då kan man ju undra hur jag får plats mellan alla växter?

Jo, det är väldigt enkelt - de flesta står liksom "en etage upp".


 

Vilket ger mig utrymme på golvet.


 

Vilket ser ut så här.

Golvet är mitt rike - om jag inte snor Mattes stol...

Men jag gillar att sitta under en pall och spana eller begrunda livet.

Ibland tar jag mig även en tupplur.

Men ärligt talat så är golvet lite hårt ibland.

Och jag gillar inte när det blåser för mycket.

Dessutom vill man ju kunna gå undan lite om Matte också är på balkongen.

Därför har Matte ställt dit den där fula plastbacken.

Som en övergående lösning.

Och så har hon funderat och funderat hur hon ska lösa det på ett bra sätt för mig.

Häromdagen knappade hon på sin telefon och blev plötsligt väldigt glad.

Någon ville bli av med något trasigt tydligen.

Så Matte rusade iväg och kom hem med famnen full av konstiga delar som luktade främmande katt.

Hon sysslade ett tag ute på balkongen.

Sen sa hon till mig: varsågod här får du!

Vad tycker du?

Jag satt i dörröppningen och fundilerade et bra tag innan jag vågade mig ut.


 

För där ute fanns det...

Ja, det vill ni veta?

Det ska jag berätta snart i nästa blogginlägg.

Vi kör en cliffhanger här!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards