livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Mimmi - 13 juli 2016 16:08


I förmiddags höll jag på att dö under soffan.
Nu håller Matte på att dö på soffan.
Tänk vad vi bytte roller inom några timmar...

Av Mimmi - 13 juli 2016 13:30


Det här har varit en av de värsta dagarna i mitt liv.

Jo, jag har varit med om mycket värre.

Men här hos Matte då.

Helt klart värst.

Matte vaknade klockan 7 imorse och bestämde sig för att somna om.

Jag följde hennes exempel.

Har man sovmorgon så har man.

Och hantverkarna skulle komma på torsdag morgon.

Så det var ju lugnt.

Trodde hon.

Då har hon efter över 40 år fortfarande inte fattat att det aldrig går att lita på hantverkare...

Prick klockan 8 ringer det på dörren.

Jag springer in under soffan.

Matte springer till dörren i katt-nattlinne och morgonruffs.

Sen följde det flera timmar av djup stress när två bastanta killar med mörka röster invaderar balkongen.

Med massor med verktyg.

Massor med turer genom lägenheten.

Borrmaskiner som borrar.

Hammare som hammrar.

Dessutom är balkongen överbelamrat av krukväxter och grejer och en hylla och så megastora krukan förstås.

Matte skulle ha gått upp imorgon bitti klockan 7 för att plocka bort det mesta.

Nu fick killarna snällt hjälpa till att bära allt in i vardagsrummet.

Själv satt jag längst in under soffan och trodde att jag skulle dö av räddsla.

Matte hängde ner en filt från soffan så att jag fick en liten koja där nere.

Sen satte hon sig på golvet och pratade med mig med sin lugnaste mjukaste röst.

Den som jag gillar så.

Det hjälpte väl så där.

Som tur var så höll min kompis Saga min tass via Messenger.

Och sen kärleksbombade flera av mina kattkompisar mig via Facebook.

Det var jamarskönt att få det stödet.

Jag visste ju som sagt inte om jag skulle överleva.

Mitt i det hela lämnade Matte mig dessutom i en hel kvart för att någon annan tvåbening hade kris.

Hon skulle åka på semester imorgon och råkade låsa in nyckeln i tvättstugan.

Ingen telefon hade hon med sig heller.

Eftersom Matte är suppleang i styrelsen så fixade hon så att någon ur styrelsen kunde låsa upp tvättstygan.

Samt lugna den stackars hysteriska tvåbening som varken kom in i tvättstugan eller hem till sig.

Men till slut blev det lugnt.

Matte låste ytterdörren och sa att jag kunde komma fram.

Pyttsan!

Jag väntade en bra stund innan jag kom fram.

Och då var det viktigaste att kolla min kära balkong först.

Att den stod kvar typ.

Och att mitt kattgräs och vattenskål och skuggande pallarna stod på sina platser igen.

Sen fick jag en stor bit skinka som jag inte behövde ta ur handen.

Matte gjorde sig till och sa att vi nu minsann har en markis.

Som om jag skulle bry mig!

Puh......

Återhämtningen kommer nog att pågå hela dagen.

Eftersom det inte finns några - eh - adekvata bilder från idag så får ni några från igår kväll, när livet fortfarande var lugnt och skönt.


 


Skönt att vila på Mattes säng.


 


Om Matte bara kunde låta bli att fota...

Nä men Matte, läääääääg aaaaaaaaav!!!!!!!!!!


 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards