livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 29 juni 2016

Aj

Av Mimmi - 29 juni 2016 10:36


Förlåt Matte.
Det gick lite överstyr.
Jag ville ju bara ta skinkbiten som du höll fram.
Nej, jag har inte alls för långa klor...
Och jag är inte hänsynslös.
Men jag kommer fortsätta att ta skinkan med tassen.
So you better watch out...

 
 
Ingen bild

Matilda Southtree

30 juni 2016 18:26

Men matte, nu måste du väl ändå förstå att Mimmi vill ha skinkorna serverade på silverfat långt ifrån dig, och inte i din hand?

Mimmi

30 juni 2016 20:16

Matte lyssnar inte på det örat.
Hon kommer nog försöka handträna mig ända tills hon dör...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Av Mimmi - Lördag 13 april 20:16


Mjau, ibland undrar jag varför Matte har köpt en grå klöstunna till mig. Missförstå mig rätt - jag älskar min klöstunna! Men den gör mig samtidigt ganska så osynlig. Jag vet inte hur många gånger Matte har letat efter mig eller undrat vart ja...

Av Mimmi - Fredag 12 april 20:27


Mjau, eftersom vi är fortfarande trötta så har jag inte riktigt något att säga idag. Sånt händer ibland. Istället kan ni ta och titta på en fin bild istället. Det är ju ändå fredag. Mjau! ...

Av Mimmi - Torsdag 11 april 20:45


Mjau, idag har det varit lugna puckar - jag menar pinnar och bollar och möss. Jag leker ju inte med puckar. Både Matte och jag har varit väldigt trötta efter en ansträngande vecka. Ja, för vår del räcker det med två ansträngande dagar. Dess...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards