livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Mimmi - 27 juni 2016 22:16


Mina balkongvistelser brukar vara rätt lugna.
Ligga i skuggan och halvsova.
Spana på allt som rör sig nedanför balkongen.
Härma fjäderkotletter.
Men på kvällen kan det bli lite mer livat.
Nyss trodde Matte att hon hade en flygande katt.
Men det var bara jag som BARA ABSOLUT SKULLE HA DEN DÄR INSEKTEN!!!
Lagom till när Matte tar en bit choklad så tar jag mig en och annan insekt.
För om Matte äter kvällsgott så vill jag också ha kvällsgott!
Men jag gillar inte choklad.
Och Matte gillar inte nattfjärilar.
Så det är ingen konkurrens om godiset.
Matte ser snarare lite äcklad ut.
Men hon tar det ändå rätt bra.
Min kompis Saga har berättat att hennes matte blir väldigt illamående när stackars Saga lyckats fånga sig en insekt.
Det verkar vara nåt av det värsta hon vet.
Och eftersom jag är på rethumor idag så tillägner jag henne detta inlägg!
Hihi...
So here's to you, Mrs Rob... eh... jag menar Mrs Rensfeldt!
Enjoy!!!........


Hmmm.........

Råkade jag gömma en spindel under mattan kanske?

(Nu är det Matte som rrrryyyyyyyyyyyssssssssserrrrrrrrr.......)


Av Mimmi - 27 juni 2016 12:08


Det är kul att skoja med Matte.
Ena stunden lekte jag mitt på golvet.
Och i nästa ögonblick var jag plötsligt borta.
Matte rynkade pannan och började leta.
Och ja, hon hittade mig.
Men visst blev hon lite förbluffad.
För jag har aldrig krupit in i tevebordet tidigare.
Det är faktiskt inte meningen att jag ska vara där.


Det finns för många sladdar där inne, säger Matte.
Därför har hon försökt att spärra vägen med adventsljusstaken.
Men jag lyckades ändå att ta mig in.
Nu tycker hon att jag ska komma ut igen.
Istället för att skapa en eventuell kortslutning.
Hon påstår att varken en tevebox eller en router är lämpliga platser för att värma magen på.
Hmm...............
Ser jag ut att bry mig?
Nope.

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards