livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 juni 2016

Av Mimmi - 25 juni 2016 15:14


Igår hade Matte och jag räkfrossa.
Bästa sättet att fira misse-sommar på om ni frågar mig!
Nu vill jag ha räkor varje dag, Matte.
Glöm skinkan...
Matte kontrade med att räkor bara intas vid särskilda tillfällen.
Varpå jag helt enkelt skapade ett särskilt tillfälle.
När vi lekte sent på kvällen innan Matte skulle gå och lägga sig så passade jag på.
Smög mig bakom henne och tryckte min fuktiga lilla nos mot hennes ben.
Bara en sekund - men jag är rätt så säker att det kommer att generera fler räkor.
Matte har haft ett fånigt litet leende sen dess...
Jepp, jag vet hur en slipsten ska dras!
Jag är ju en smart katt.


Hej Matte!
Räkor tas tacksamt emot nu!...

Av Mimmi - 25 juni 2016 11:36



Den här boken har Matte lånat av Sagas matte.
Hon vill tydligen veta vad som händer i mitt huvud.
Jag vet inte om det är en bra idé.
Det finns en hel del där som jag helst inte vill avslöja......


Så jag har vidtagit åtgärder.
Så snart Matte plockar fram boken tar jag hennes plats i soffan!
Sorry, men nu är det upptagen...
Jag har bestämt mig för att läsa boken innan Matte för att vara säker på att det inte innehåller några skandalösa avslöjanden.
Bäst att vara på den säkra sidan.


Och bäst att ligga på hennes plats i soffan.
Mest för att det är så mysigt.
Vad som händer i mitt huvud just nu?
Haha, det tror ni väl ändå inte att jag tänker avslöja?!...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards