livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 juni 2016

Av Mimmi - 24 juni 2016 19:07


Hej Matte!
Du låtsas som ingenting.
Men JAG VET att det står en liten skål med räkor på diskbänken.
De står där och tinar.
Ja, jag vet att jag redan har fått 6 stycken.
Men det är ju så gott!
Jaja, jag förstår att du också vill ha lite räkor.
Nu när det är misse-sommar och allt.
Men om det skulle råka bli så att du har tinat för många räkor.
Eller att du inte orkar äta upp allihopa.
Om det skulle bli så vill jag bara anmäla mig som frivillig.
Jag kommer att stå till förfogande precis när som helst för att eliminera överblivna räkor.
Det är en gratis tjänst dessutom.
Jag tar hand om dem och du kommer aldrig mer se dem till...
Visst låter det frestande?
Det är bara att ställa ner dem på golvet så kommer jag på momangen!
Jag lovar!
Slut på meddelandet.

Av Mimmi - 24 juni 2016 09:43


Hoppas att ni alla får en trevlig midsommar!
Själv hoppas jag på några räkor.
Helst hade jag velat ha några små grodor.
Men Matte påstår att jag har missuppfattat det där.
Små grodor är inget man varken äter eller leker med på midsommar.
Det var ju synd!
Men men, jag kan nöja mig med några döda räkor istället.
Jag är ju så snäll så...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards